Νέα σχολική χρονιά: Τα προβλήματα διαιωνίζονται

Πάρος

Με αρκετά προβλήματα, κενά διδακτικού προσωπικού, «αποψίλωση» του ΕΠΑΛ Πάρου, κατάργηση θέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού κλπ ξεκίνησε η νέα σχολική χρονιά στην Πάρο.

Με αρκετά προβλήματα, κενά διδακτικού προσωπικού, «αποψίλωση» του ΕΠΑΛ Πάρου, κατάργηση θέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού κλπ ξεκίνησε η νέα σχολική χρονιά στην Πάρο.

 

Κενά

Για μία ακόμα χρονιά υπάρχουν κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία της Πάρου, με «πρωταθλητή» το ΕΠΑΛ, στο οποίο ούτε λίγο-ούτε πολύ, έχει 11 κενές θέσεις!

Αν συμπεριλάβουμε και το «κόψιμο» τμήματος από το ΕΠΑΛ, τότε μιλάμε κυριολεκτικά για «ξεχαρβάλωμα» στην επαγγελματική εκπαίδευση στο νησί μας.

Σε ό,τι αφορά τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Πάρο, τα κενά είναι τα συνήθη κάθε χρονιάς και όλοι ελπίζουν να υπάρξει λύση τις επόμενες εβδομάδες. Παρά ταύτα, για μία ακόμα χρονιά, οι παριανοί μαθητές θα έχουν κάποια μαθήματα τα οποία για το 2019-2020 θα εκπαιδευτούν λιγότερες ώρες…

 

2019 09 15 sxolia4

Σχολική χρονιά 2019-2020

Ο καθηγητής φυσικών επιστημών στο γυμνάσιο Πάρου και δημοτικός σύμβουλος με τη Λαϊκή Συσπείρωση Πάρου, Φραγκίσκος Κεφάλας, υποστηρίζει για τη νέα σχολική χρονιά τα παρακάτω:

«Μια νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε με τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές να επανέρχονται μετά την απαραίτητη για την εκπαιδευτική διαδικασία διακοπή του καλοκαιριού στις  θέσεις τους.

Στο νησί μας η νέα σχολική χρονιά βρίσκει τα σχολεία σε καλό επίπεδο στον τομέα της υλικοτεχνικής υποδομής με εξαίρεση την Παροικιά. Με χρηματοδότηση της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, τα προηγούμενα δύο χρόνια ο δήμος Πάρου υλοποίησε σε δύο φάσεις πρόγραμμα για επισκευές ύψους 225.000 ευρώ, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαδικασίες υλοποίησης ενός δεύτερου προγράμματος επισκευών ύψους 150.000 ευρώ. Σύμφωνα με τον έπαρχο, Κ. Μπιζά, υπάρχει η δυνατότητα για επιπλέον χρηματοδοτήσεις εφόσον ολοκληρωθούν έγκαιρα οι προηγούμενες.

Δυστυχώς για την Παροικιά, στην οποία συγκεντρώνεται και το μεγαλύτερο μέρος των μαθητών στον τομέα της σχολικής στέγης, όπως και σε πολλούς άλλους τομείς η αδράνεια έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα με το σύνολο σχεδόν των σχολικών κτιρίων να μην ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες. Το γυμνάσιο Πάρου θα έχει φέτος περίπου 325 μαθητές με 14 τμήματα και πλέον ούτε οι προκάτ αίθουσες φτάνουν για να καλύψουν τις στεγαστικές του ανάγκες, με αποτέλεσμα να λειτουργήσει το τμήμα ένταξης σε αίθουσα του λυκείου.

Το 2ο δημοτικό σχολείο λειτουργεί με τρεις ενοικιαζόμενες αίθουσες εκτός σχολείου, ενώ οι υποσχέσεις για την δημιουργία πεζοδρομίου στον περιφερειακό που θα διευκολύνει την ασφαλή πρόσβαση στο σχολείο, παραμένουν υποσχέσεις. Η επέκταση του σχολείου μέσω ανάθεσης της μελέτης στην «Εγνατία Α.Ε.» έχει εγκλωβίσει, την όποια προσπάθεια επίλυσης, εδώ και μια δεκαετία. Τα τέσσερα νηπιαγωγεία που θα έχουν φέτος περισσότερους μαθητές λόγω της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής αγωγής, λειτουργούν σε νοικιασμένα κτίρια που καλύπτουν μόνο το ελάχιστο των προδιαγραφών. Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα είναι ότι με εξαίρεση το γυμνάσιο και ένα νηπιαγωγείο για τα οποία είναι πιθανό να υπάρξει λύση σε 6 με 7 χρόνια, για τα υπόλοιπα η δεκαετία είναι το μικρότερο διάστημα στο οποίο θα πρέπει να αναμένουμε να βελτιωθεί η κατάσταση.

Ταυτόχρονα στον τομέα του ανθρώπινου δυναμικού στα επόμενα χρόνια και εφόσον η «ανάπτυξη» συνεχιστεί θα υπάρξουν σημαντικές αλλαγές οι οποίες έχουν ήδη αρχίσει να εμφανίζονται και θα δημιουργήσουν σοβαρά προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η αύξηση του μαθητικού δυναμικού εξαιτίας του εσωτερικού κυρίως μεταναστευτικού ρεύματος, θα προκαλέσει επιπλέον πίεση στις δομές κυρίως στην Παροικιά, αλλά και αλλού που αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει πρόβλημα είναι πολύ πιθανό να προκύψει.

Η αύξηση του μόνιμου πληθυσμού σε συνδυασμό με την αύξηση της τουριστικής κίνησης, δημιουργεί σημαντικά προβλήματα στους εκπαιδευτικούς λόγω αύξησης του κόστους διαβίωσης, αλλά κυρίως λόγω έλλειψης αξιοπρεπών συνθηκών στέγασης. Δεν χρειάζεται να πάμε μακριά για να δούμε τι θα συμβεί. Φέτος το ποσοστό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε Μύκονο και Θήρα σχεδόν ξεπερνά των μονίμων και τα δύο νησιά. Οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να αντέξουν τις συνθήκες και φεύγουν με αποτέλεσμα η στελέχωση των σχολείων να καθυστερεί. Πέρα από την καθυστέρηση υπάρχουν και ελλείψεις αφού πλέον ούτε οι αναπληρωτές επιλέγουν τα συγκεκριμένα νησιά, ενώ αρκετοί αρνούνται ακόμα και τον διορισμό τους σε αυτά. Ήδη στους μόνιμους εκπαιδευτικούς του νησιού μας αρχίζει να αναπτύσσεται μια τάση φυγής αφού η εύρεση στέγης για όλο το χρόνο, σε τιμές που να αντιστοιχούν στους μισθούς είναι πλέον πολύ δύσκολη υπόθεση. Απαιτούνται παρεμβάσεις τόσο σε κεντρικό πολιτικό επίπεδο όσο και σε τοπικό, οι οποίες θα ενισχύουν τους εκπαιδευτικούς διαφορετικά σε μερικά χρόνια τα σχολεία θα υποφέρουν από έλλειψη μόνιμου προσωπικού. Ήδη τα περισσότερα δημοτικά σχολεία στην Πάρο στηρίζονται σε σημαντικό βαθμό σε αναπληρωτές οι οποίοι ευτυχώς δουλεύουν αρκετά χρόνια στις ίδιες θέσεις ωστόσο αν δεν λυθεί το πρόβλημα στην στέγαση τότε δεν θα έχουμε ούτε αυτούς.

Η εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι μια τεχνική διαδικασία, είναι μια διαδικασία διαπροσωπική, ενταγμένη στο τοπικό κοινωνικοπολιτιστικό περιβάλλον, που κυρίαρχο ρόλο έχουν οι σχέσεις των ανθρώπων. Υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί (19.480 αναπληρωτές προσλήφθηκαν πριν την έναρξη της χρονιάς 2018-2019 και 31.500 έφτασαν στο σύνολο τους μέχρι το τέλος της χρονιάς – 20.558 προσλήψεις μέχρι τώρα φέτος) που για αρκετά χρόνια αναγκάζονται να ζουν με μια βαλίτσα στο χέρι αποκομμένοι ουσιαστικά από τις τοπικές κοινωνίες στις οποίες καλούνται να δουλέψουν, μακριά από τις οικογένειες τους, αδυνατώντας να δημιουργήσουν κοινωνική ζωή. Αυτός ο παραλογισμός πρέπει να σταματήσει. Απαιτούνται μόνιμοι διορισμοί ώστε τα σχολεία της περιφέρειας και των νησιών που πλήττονται κυρίως από την έλλειψη μόνιμου προσωπικού να μπορέσουν να λειτουργήσουν σε κανονικές συνθήκες.

Κλείνοντας θα αναφερθώ στον απόηχο της περσινής χρονιάς λόγω των χαμηλών βαθμολογιών στις εξετάσεις για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια. Δυστυχώς στην χώρα μας κυριαρχεί η αντίληψη ότι σκοπός του σχολείου αλλά και του κάθε μαθητή ξεχωριστά είναι η εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Τα κόμματα εξουσίας από την δεκαετία του ’80 και μετά προσπαθώντας να ικανοποιήσουν τις πελατειακές τους σχέσεις, δημιούργησαν πολλές στρεβλώσεις στο σύστημα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε όλα τα επίπεδα. Στην προσπάθεια λοιπόν να περιορίσουν τις επιπτώσεις που έχουν προκύψει από τις δικές τους επιλογές, μεταφέρουν την ευθύνη στους ίδιους τους μαθητές με την εισαγωγή της βάσης του 10. Οι χαμηλές επιδόσεις όμως είναι αποτέλεσμα των θεμάτων των εξετάσεων, που δεν έχουν καμία σχέση με την διδακτική πραγματικότητα του δημόσιου σχολείου. Πώς μπορεί να απαιτείται από το εκπαιδευτικό σύστημα οι μαθητές να είναι σε θέση να ανταποκριθούν σε θέματα τέτοιου βαθμού δυσκολίας ενώ το σχολείο δεν τους έχει προετοιμάσει για αυτά;

Πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα από τις χαμηλές επιδόσεις προκύπτει από το γεγονός ότι θεωρώντας την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση απλά σαν το μέσο για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια, δε δίνουμε την απαιτούμενη σημασία στο περιεχόμενο που θα πρέπει να έχουν αυτές οι βαθμίδες. Περιεχόμενο που πρέπει να έχουν ως στόχο, την καλλιέργεια δεξιοτήτων που θα είναι χρήσιμες στην ζωή όλων των παιδιών, είτε μπορέσουν να φτάσουν μέχρι το πανεπιστήμιο είτε όχι. Άλλωστε όσο καλό και να είναι γνωστικά ένα εκπαιδευτικό σύστημα, τι είδους επιστήμονες θα δημιουργεί αν οι μαθητές δεν έχουν αναπτύξει τις δεξιότητες που χρειάζονται για να είναι λειτουργικοί σε μια δημοκρατική κοινωνία, αν το μόνο για το οποίο προετοιμάζονται είναι να αποστηθίζουν κείμενα και τυποποιημένες μεθόδους επίλυσης ασκήσεων;

Καλή σχολική χρονιά με υγεία και πρόοδο στους μαθητές μας και στις οικογένειες τους, καθώς και σε όλους τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς».

Ξανά περικοπές στο ΕΠΑΛ

Το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να κάνει περικοπές και μειώσεις στην εκπαίδευση των νησιών μας και μεταξύ άλλων «έκοψε» από το ΕΠΑ.Λ. Πάρου το τμήμα του Τομέα Ηλεκτρολογίας και Ηλεκτρονικών: Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων. Το υπουργείο εκτός από το τμήμα Ηλεκτρολογίας και Ηλεκτρονικών του ΕΠΑΛ Πάρου έκοψε τμήματα και από τα ΕΠΑΛ Σύρου (2), Τήνου (2), Άνδρου, Κέας (2), Νάξου (2) και Θήρας (2).

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Α’ ΕΛΜΕ Κυκλάδων: «[…] Κόβοντας όλους τους παραπάνω τομείς και ειδικότητες το υπουργείο Παιδείας στερεί από τους μαθητές μας, που είχαν δηλώσει την επιθυμία να φοιτήσουν σ αυτές, να επιλέξουν να σπουδάσουν και να εργαστούν αργότερα πάνω στο αντικείμενο που επιθυμούν και «βίαια» τους μετακινούν σε άλλο πεδίο σπουδών, καθώς δεν υπάρχει αντίστοιχη επιλογή σε άλλο σχολείο του νησιού που ζουν (…)».

Η Λαϊκή Συσπείρωση για το ΕΠΑΛ

Υπό τον τίτλο: «Τα ίδια Παντελάκη μου, τα ίδια Παντελή μου…», η Λαϊκή Συσπείρωση Πάρου, δημοσιοποίησε το παρακάτω δελτίο Τύπου:

«Τέτοιες ημέρες πριν από ένα χρόνο και πάλι στο προσκήνιο ήταν η κατάργηση ολιγομελούς τμήματος του ΕΠΑΛ. Αποτέλεσμα των πανελλαδικών κινητοποιήσεων εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών με τη συμπαράσταση των τοπικών κοινωνιών ήταν η οπισθοχώρηση του υπουργείου Παιδείας, για την κατ’ εξαίρεση λειτουργία ολιγομελών τμημάτων των ΕΠΑΛ. Τονίζαμε τότε ότι είναι: «…μια προσωρινή δικαίωση που δε διασφαλίζει σε καμιά περίπτωση, το τι θα συμβεί την επόμενη σχολική χρονιά».

Δυστυχώς σήμερα επιβεβαιωνόμαστε ότι οι κυβερνήσεις μπορεί να αλλάζουν η πολιτική τους όμως όχι. Για μια ακόμα χρονιά το δικαίωμα στη μόρφωση είναι ζητούμενο. Η Ελλάδα της «δίκαιης ανάπτυξης» και της «ανάπτυξης για όλους» εκτός των άλλων ζητά από τους μαθητές να αλλάξουν τις επιλογές τους τον  τελευταίο χρόνο φοίτησης στο σχολείο ή να γίνουν εσωτερικοί μετανάστες. Αυτή η πολιτική πρέπει να βρει μέτωπο αντίστασης και διεκδίκησης του αυτονόητου. Όλοι μαζί, εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές πρέπει να είναι σε ετοιμότητα για να διεκδικήσουν και να απαιτήσουν:

- Τα τμήματα, οι τομείς και οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ να διαμορφώνονται με βάση τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών κι όχι με βάση τις αναδιαρθρώσεις και την περικοπή των δαπανών.

- Να λειτουργήσουν όλα τα ολιγομελή τμήματα τομέων και ειδικοτήτων με πλήρη στελέχωση.

- Να γίνουν μόνιμοι μαζικοί διορισμοί με άμεση μονιμοποίηση των 33 χιλιάδων και πάνω αναπληρωτών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια και καλύπτουν μόνιμες και διαρκείς ανάγκες».

2019 09 15 sxolia2

Καταγγελία ΕΛΜΕ για το ΕΠΑΛ

Η ΕΛΜΕ Πάρου Αντιπάρου δημοσιοποίησε δελτίο Τύπου σχετικά με τη μη έγκριση ειδικότητας στο ΕΠΑΛ Πάρου.

Το δελτίο Τύπου έχει ως εξής:

«Ξεκινώντας τη νέα σχολική χρονιά, βρισκόμαστε δυστυχώς θεατές στο ίδιο έργο. Συγκεκριμένα, το υπουργείο Παιδείας δεν έχει εγκρίνει την ειδικότητα των ηλεκτρονικών της Γ τάξης του ΕΠΑΛ Πάρου, στην οποία έχουν γραφτεί έξι παιδιά. Οι συγκεκριμένοι μαθητές παραμένουν μετέωροι, ενώ η σχολική χρονιά έχει ήδη ξεκινήσει. Υπενθυμίζουμε πώς:

Το κατώτερο όριο μαθητών στη Γ τάξη του ΕΠΑΛ είναι οι οκτώ μαθητές. Όταν υπάρχουν λιγότερες εγγραφές, το τμήμα θα πρέπει να εγκριθεί ως ολιγομελές. Οι έξι εγγραφές σε δυσπρόσιτο σχολείο, θεωρούνται παραπάνω από αρκετές για να εγκριθεί το τμήμα. Επίσης, στα τμήματα ειδικότητας του τομέα ηλεκτρολόγων/ηλεκτρονικών στο ΕΠΑΛ Πάρου, υπάρχει ανώτατο όριο μαθητικού δυναμικού το οποίο αντιστοιχεί σε 14 μαθητές. Στη δεύτερη ειδικότητα του συγκεκριμένου τομέα (ηλεκτρολόγοι) έχουν ήδη γραφτεί 13 μαθητές, κάτι που καθιστά απαγορευτική οποιαδήποτε σκέψη «μεταφοράς» των έξι μαθητών της ειδικότητας ηλεκτρονικών στην όμορη ειδικότητα των ηλεκτρολόγων. Άλλωστε, φαντάζει παράλογο σε ένα απομακρυσμένο σχολείο να μη μπορούν να δημιουργηθούν δύο διαφορετικές ειδικότητες με δυναμικό 19 μαθητών! Οι περισσότεροι από αυτούς, έχουν σκοπό να προχωρήσουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων, έχοντας μάλιστα αυξημένες πιθανότητες επιτυχίες.

Το σχολείο έχει προβεί από την πρώτη ημέρα του Σεπτεμβρίου σε όλες τις τυπικές ενέργειες, μέσω της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων στη Σύρο. Θεωρούμε, πως η ακατανόητη απόφαση του Υπουργείου Παιδείας αποτελεί βάρβαρη παραβίαση της νησιωτικότητας και του δικαιώματος των μαθητών στην μάθηση. Με τα τωρινά δεδομένα, η μόνη διέξοδος των έξι μαθητών μας είναι η αναγκαστική μετανάστευση σε άλλο νησί ή σε άλλη πόλη, όπου λειτουργεί η ειδικότητα την οποία επέλεξαν. Αντιλαμβανόμαστε όλοι, τι σημαίνει αυτό για τη συνοχή και τον προϋπολογισμό των οικογενειών τους.

Η ΕΛΜΕ ΠΑΡΟΥ-ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ καλεί το υπουργείο Παιδείας να αναλογιστεί τις συνέπειες της απόφασής του και να προχωρήσει το συντομότερο δυνατό στην άρση της αδικίας και στην έγκριση του τμήματος».

Διαμαρτυρία της ένωσης γονέων

Η ένωση συλλόγων γονέων και κηδεμόνων δήμου Πάρου με ανακοίνωσή της στις 9/9/2019, διαμαρτύρεται για την κατάργηση από το υπουργείο Παιδείας, του τομέα ηλεκτρολογίας και ηλεκτρονικών στο ΕΠΑΛ Πάρου.

Η ανακοίνωση των γονέων έχει ως εξής:

«Απορίας άξια η είδηση για την κατάργηση του τμήματος του Τομέα Ηλεκτρολογίας και Ηλεκτρονικών στο ΕΠΑΛ Πάρου, ενώ φοιτούν μαθητές της Γ’ τάξης και υπάρχει ήδη το κατάλληλο μόνιμο προσωπικό στον συγκεκριμένο τομέα.

Οι μαθητές δεν είναι πιόνια κανενός, ώστε να αναγκάζονται να αλλάζουν ειδικότητα κάθε χρόνο, λόγω της κατάργησης των ολιγομελών τμημάτων. Οι ειδικότητες και οι τομείς των ΕΠΑΛ πρέπει να διαμορφωθούν με βάση τις εκπαιδευτικές  ανάγκες των μαθητών κι όχι με βάση τις αναδιαρθρώσεις και την περικοπή δαπανών.

 

Η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Πάρου είναι αντίθετη στην πολιτική των περικοπών και τη μείωση του κόστους της εκπαίδευσης, με θύματα τους μαθητές και θα διεκδικήσει το δικαίωμα των παιδιών να επιλέξουν την ειδικότητα που επιθυμούν να σπουδάσουν».

Ψυχολόγος

Η ένωση συλλόγων γονέων και κηδεμόνων δήμου Πάρου με ανακοίνωσή της στις 6/9/2019 διαμαρτύρεται για την απόφαση του υπουργείου Παιδείας να μη συμπεριληφθεί στους πίνακες θέση ψυχολόγου για τα δημοτικά σχολεία, κάτι που υπήρχε πέρσι. Το θέμα αποκάλυψε στο προηγούμενο φ. η εφημερίδα μας.

Η ανακοίνωση των γονέων έχει ως εξής:

«Σχετικά, με την απόφαση της υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Σοφίας Ζαχαράκη, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ της 23ης Αυγούστου 2019, που αφορά την τοποθέτηση ψυχολόγων κλάδου ΠΕ23 σε σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, για το σχολικό έτος 2019-2020, διαπιστώσαμε ότι δεν έχουν συμπεριληφθεί στους πίνακες τα νησιά της Περιφερειακής Εκπαίδευσης Κυκλάδων.

Παρακαλούμε πολύ όπως λάβετε υπόψη σας:

α) τη νησιωτικότητα και τις γεωγραφικές ιδιαιτερότητες των νησιών μας

β) την μη ύπαρξη υποστηρικτικής δομής ΕΔΕΑΥ σε Πάρο και Αντίπαρο

γ) τις σχολικές μας μονάδες με τις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες

δ) τους προηγούμενους πίνακες και εισηγήσεις.

Για τους παραπάνω λόγους, ζητάμε την ένταξη των σχολικών μας μονάδων στους πίνακες με τις προτεινόμενες ομάδες για την τοποθέτηση ψυχολόγων κλάδου ΠΕ23».

Οι δηλώσεις για τη νέα χρονιά

 

2019 09 15 sxolia1

Ο δήμαρχος Πάρου, Μ. Κωβαίος, για τη νέα σχολική χρονιά δήλωσε:

«Αγαπητοί μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς,

Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς εύχομαι σε κάθε μαθητή και μαθήτρια της Πάρου, μία νέα, συναρπαστική και γόνιμη διαδρομή στον χώρο της μάθησης, μία διαδρομή γεμάτη όνειρα, φιλοδοξίες και προοπτικές για πρόοδο, μία πορεία που θα οδηγήσει στην επιτυχή κατάκτηση του μέλλοντος και τη διαμόρφωση μιας καλύτερης κοινωνίας για όλους.

Ως Δημοτική Αρχή θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω ότι καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων της Πάρου, υλοποιώντας έργα και παρεμβάσεις που διασφαλίζουν ένα υγιές εκπαιδευτικό περιβάλλον για τους μαθητές μας και θα σταθούμε αρωγοί και συμπαραστάτες στο έργο των εκπαιδευτικών και των γονέων για οποιαδήποτε ανάγκη προκύψει στο μέλλον.

Εύχομαι σε όλους μια δημιουργική σχολική χρονιά με υγεία και πρόοδο!».

Από τη Λαϊκή Συσπείρωση Πάρου, με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς δόθηκε στη δημοσιότητα η παρακάτω ανακοίνωση:

«Για μια χρονιά ακόμα τα σχολικά κουδούνια πιάνουν δουλειά!

- Για μια χρονιά ακόμα αρχίζει ο Γολγοθάς των λαϊκών οικογενειών, να προσφέρουν στα παιδιά τους αυτά που δικαιούνται και το σημερινό σχολείο τους τα στερεί.

- Για μια χρονιά ακόμα τα παιδιά μας θα στεγάζονται σε κοντέϊνερς, κτίρια ακατάλληλα, γερασμένα, κακοσυντηρημένα άλλων εποχών και αναγκών.

- Για μια χρονιά ακόμα τα σχολεία ξεκινούν και αρκετοί εκπαιδευτικοί δεν είναι στη θέση τους.

- Για μια χρονιά ακόμα τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων σε διδακτικό προσωπικό τις καλύπτουν οι πάνω από 30.000 αναπληρωτές.

- Για μια χρονιά ακόμα τα παιδιά μας θα παραλάβουν βιβλία του προηγούμενου αιώνα, ξεπερασμένα, γεμάτα λάθη και ελλείψεις.

- Για μια χρονιά ακόμα παράλληλη στήριξη και ενισχυτική διδασκαλία… θα ξεκινήσουν κάποια στιγμή.

- Για μια χρονιά ακόμα πρέπει οι «εκτελεστές» της εποπτείας της τήρησης των μνημονιακών δεσμεύσεων να πειστούν…γιατί οι μαθητές της Γ’ ΕΠΑΛ έχουν δικαίωμα να ολοκληρώσουν τις ειδικότητες που επέλεξαν και όχι κάτι άλλο.

Όλα αυτά και άλλα πολλά για εκείνους που μας κυβερνούσαν και αυτούς που μας κυβερνούν αποτελούν «κανονικότητα» και εργαλεία «ανάπτυξης».

Ταυτόχρονα τεράστιες είναι οι ευθύνες της δημοτικής αρχής για την κατάσταση στο νησί μας. Τα κοντέινερς της προσωρινής λύσης μόνιμη κατάσταση, το νέο γυμνάσιο της Παροικιάς δεν έχει ακόμα μελέτη, το πρόβλημα του 2ου Δημοτικού της Παροικιάς άλυτο, η συντήρηση σχολικών κτιρίων και η επίλυση θεμάτων ασφάλειας προβληματική, η ανυπαρξία πεζοδρομίων δεδομένη, και άλλα πολλά. Κι όμως παρά τα προβλήματα πρέπει να σταθούμε δίπλα στα παιδιά μας, να τα μάθουμε να αγωνίζονται γι αυτό που τους ανήκει και να μη συμβιβάζονται.

Μαζί τους να απαιτήσουμε:

- Παιδεία, σύγχρονη, δημόσια και δωρεάν, ουσιαστική και όχι στα λόγια.

- Νέα, ασφαλή και σύγχρονα σχολεία. Να γίνει προσεισμικός έλεγχος σε όλα τα σχολικά κτίρια.

- Άμεση κάλυψη των κενών, καμία διδακτική ώρα χαμένη. Άμεση έναρξη ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης διδακτικής στήριξης.

- Κανένα παιδί εκτός ολοήμερου σχολείου, παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών.

- Να λειτουργήσουν όλα τα Τμήματα Ένταξης και όλες οι δομές Ειδικής Αγωγής για τους μαθητές που το έχουν ανάγκη.

- Δωρεάν μετακίνηση όλων των μαθητών.

- Δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για τους μαθητές, άμεση υποδομή για δωρεάν δελτία υγείας».

Η Φωνή της Πάρου χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. 
Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.