Τουρισµός: ας δούµε το πρόβληµα σαν ευκαιρία

Πάρος

∆ιάχυτη είναι η ανησυχία στον κλάδο του τουρισµού αφού οι συνέπειες του COVID-19 είναι καταλυτικές για τη φετινή σεζόν, αλλά παράλληλα διαµορφώνονται και νέες συνθήκες στις επιλογές ταξιδιωτών στο µέλλον.

Ο υπερτουρισµός -τουλάχιστον για κάποιο διάστηµα- δε θα υφίσταται αφού η αλήθεια είναι ότι όλοι θα είναι διστακτικοί στο να ταξιδεύουν σε µέρη που συγκεντρώνεται πολύς κόσµος. Τα ταξίδια ευεξίας και η ανάγκη απόλαυσης της φύσης έρχονται στο προσκήνιο µετά από τη µεγάλη περίοδο lockdown.

Η φετινή χρονιά για τους επαγγελµατίες της φιλοξενίας, της εστίασης και όλων των συναφών επαγγελµάτων µε τον τουρισµό (όπως τα ενοικιαζόµενα αυτοκίνητα, διοργανωτές περιηγήσεων κ.α.) φαντάζει σαν κινούµενη άµµος αφού τα υγειονοµικά πρωτόκολλα είναι ασαφή, κοστοβόρα και σε κάποιες περιπτώσεις µη εφαρµόσιµα. Έτσι λοιπόν, αρκετοί δε θα λειτουργήσουν τις επιχειρήσεις τους, άλλοι δεν έχουν αποφασίσει και άλλοι θα ρισκάρουν... παρόλο που το καλοκαιράκι θα είναι «χλιαρό» όπως δείχνουν µέχρι στιγµής τα στοιχεία, µε το χειµώνα να φαντάζει δύσκολος ιδιαίτερα για τους εργαζόµενους στον τουρισµό. Η ανεργία αναµένεται να εκτιναχθεί και οι πετσοκοµένοι µισθοί όλων όσοι καταφέρουν να διατηρήσουν τη θέση τους, θα οδηγήσουν σε ακόµα µεγαλύτερη φτωχοποίηση.

Το βλέµµα συνεπώς όλων είναι στραµµένο στο µέλλον, στον έγκαιρο σχεδιασµό, στις απαιτούµενες προσαρµογές στις νέες υγειονοµικές απαιτήσεις αλλά και στην προετοιµασία για τις νέες ταξιδιωτικές τάσεις που φαίνεται να διαµορφώνονται και θα κληθεί ο κάθε προορισµός να καλύψει.

Η αλλαγή µεγάλου αριθµού ταξιδιωτών ως προς την επιλογή του χώρου διαµονής αναµένεται να φέρει αυξηµένη ζήτηση σε µικρά σπίτια-διαµερισµατα ή βίλλες που προσφέρουν µεγαλύτερη ιδιωτικότητα και λειτουργούν ως «καταφύγιο» για να περάσει κανείς µε ασφάλεια τις διακοπές του, µε την οικογένειά του, δηµιουργώντας όµορφες αναµνήσεις... Τα ξενοδοχεία λογικά θα κινηθούν ευέλικτα προσαρµόζοντας τη λειτουργικότητα τους, καλύπτοντας τις αυξηµένες ανάγκες ιδιωτικότητας και ατοµικών εναλλακτικών πακέτων, ενώ σίγουρα θα προκρίνονται οι προορισµοί µε ανεβασµένα στάνταρ στην προστασία του περιβάλλοντος και στην προσφορά «πράσινων» τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών.

Συνεπώς, οι απαιτούµενες ενέργειες προσαρµογής όλου του τουριστικού προσφερόµενου πακέτου θέλουν εξειδίκευση, έτσι ώστε, ο επισκέπτης να φεύγει µε τις πιο δυνατές αναµνήσεις και εµπειρίες.

2020 06 02 tourismos

 

Όλοι αντιλαµβάνονται ότι η συστηµατική ανάδειξη και επικοινωνίαόσον αφορά τα τοπικά προϊόντα, τη γαστρονοµία, την οινοποιία, την ανερχόµενη ζυθοποιία, τις οργανωµένες εκδροµές-περιηγήσεις, τα θαλάσσια σπορ, την ανάδειξη των αρχαιολογικών χώρων και των θρησκευτικών µνηµείων, τα µονοπάτια, µπορούν να αλλάξουν τα έως τώρα δεδοµένα σε σχέση µε την ταξιδιωτική εµπειρία.

Στο νησί έχουν αρχίσει κάποιες διεργασίες των επαγγελµατιών του τουρισµού και των παρελκόµενων επαγγελµάτων, που κατανοούν τα παραπάνω, ανησυχούν αλλά προσπαθούν µέσα από ανταλλαγή ιδεών σε πρώτη φάση να προχωρήσουν µε κοινό βηµατισµό, ίσως µε κάποιο ενιαίο φορέα για την καλύτερη οργάνωση προβολής του νησιού και την αναβάθµιση του τουριστικού προϊόντος.

Όλοι αντιλαµβάνονται ότι είναι η κατάλληλη στιγµή να δούµετο πρόβληµα ως ευκαιρία αλλαγών. Αλλαγών που επιβάλλονται εκ των πραγµάτων.

Ποιος φορέας πρέπει να πρωτοστατήσει σε αυτές τις αλλαγές;

Ο δήµος είναι αυτός που πρέπει κατ’ αρχάς να φροντίσει, ως οφείλει, τις υποδοµές που κατά κύριο λόγο αφορούν την αναβάθµιση της ποιότητας ζωής του Παριανού και κατά συνέπεια θα καρπωθεί και ο επισκέπτης.

Η συντήρηση του οδικού δικτύου, το κυκλοφοριακό, το κτιριακό πρόβληµα του αεροδροµίου, η καθαριότητα και η αποκοµιδή των σκουπιδιών συγκαταλέγονται στα προαπαιτούµενα.

Η ενίσχυση των υπαίθριων δραστηριοτήτων µε την επέκταση και πιστοποίηση των µονοπατιών, η δηµιουργία ποδηλατόδροµων, η ανάδειξη των αρχαίων λατοµείων και όλων των αρχαιολογικών χώρων και µνηµείων όπως και η προώθηση του θρησκευτικού τουρισµού, είναι µερικά από τα ωραία προεκλογικά αφηγήµατα, που αν γίνουν πράξη, τότε θα έχουν γίνει βήµατα ανοίγµατος και αναβάθµισης του τουριστικού προϊόντος.

Όσο γαλαντόµος και χαµογελαστός να είναι ο επιχειρηµατίας και ο εργαζόµενος, ο επισκέπτης ενδιαφέρεται για όλο το «πακέτο». Όσες και όποιες προωθητικές ενέργειες και αν γίνουν, ο ήλιος και η θάλασσα δεν είναι αποκλειστικό προνόµιο της Πάρου, ούτε τα κεράσµατα και το welcome φτάνουν, αφού πλέον θεωρούνται δεδοµένα στο ήδη ανταγωνιστικό περιβάλλον. Η αναβάθµιση των καταλυµάτων και η εξέλιξη της εστίασης είναι αναµενόµενη αλλά είναι βέβαιη και η προσαρµογή των τιµών στα νέα δεδοµένα;

Οι υποδοµές που θα ενισχύουν το «πράσσινο αποτύπωµα» του τόπου θα κάνουν στο µέλλον τη διαφορά γιατί θα εξασφαλίζουν πιο ασφαλή και ευχάριστη τη διαµονή. Ακόµη, η απόκτηση εµπειριών εναλλακτικών δραστηριοτήτων θα συντελέσει στη δια βίου ανάµνηση του τόπου µας ως τον ιδανικό προορισμό για έναν ταξιδιώτη.

Ε.Κ.

Η Φωνή της Πάρου χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. 
Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.