Σε κίνδυνο η δημόσια υγεία | Αντί για νέα δρομολόγια, στριμώχνουν τον κόσμο!

Πάρος

Τη στιγμή που όλοι οι επιχειρηματίες στα νησιά έχουν εναποθέσει τις ελπίδες τους σε ό,τι τουριστική κίνηση υπάρχει τον Αύγουστο και ζητούσαν παραπάνω δρομολόγια πλοίων, αφού έτσι και αλλιώς δεκάδες πλοία μένουν δεμένα στα λιμάνια, το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έκανε το «θαύμα» του.

Έτσι, αντί να δρομολογήσει κι άλλα πλοία –εν μέσω έξαρσης και πάλι του κορωναϊού- αύξησε τα πρωτόκολλα των πλοίων (τα έφθασε σχεδόν στον απόλυτο αριθμό θέσεων), επέβαλλε χρήσης μάσκας ακόμα και στους εξωτερικούς χώρους των καραβιών, και «έλυσε» το πρόβλημα… Σημειώνουμε ότι μία ημέρα ακριβώς πριν την απόφαση, ο υπουργός Τουρισμού, Θ. Θεοχάρης, διαβεβαίωνε ότι δεν θα αυξηθεί η πληρότητα στα πλοία!

Το όλο θέμα θυμίζει το κλασικό ανέκδοτο του Χότζα, που όταν του παραπονέθηκε ένα φτωχός ότι το σπίτι του ήταν πολύ μικρό, εκείνος του έβαζε καθημερινά μέσα στο σπίτι όλα τα οικόσιτα ζώα. Αφού πέρασαν οι μέρες και η κατάσταση είχε γίνει ανυπόφορη και ασφυκτική, ο Χότζας στη συνέχεια του έβγαζε καθημερινά και από ένα ζώο. Όταν του έβγαλε και το τελευταίο ζώο, ο φτωχός πήγε και ευχαρίστησε τον Χότζα, αφού πλέον είχε ανασάνει!

Η πραγματικότητα στην Πάρο

Η οικονομική βουτιά στο νησί μας από τον Απρίλιο (εορτές Πάσχα) έως και το τέλος Ιουλίου, είναι άνευ προηγουμένου και υπάρχουν τουριστικές μονάδες που τους δύο πρώτους καλοκαιρινούς μήνες είχαν δεν είχαν 5-6 διανυκτερεύσεις συνολικά!

Μία κίνηση άρχισε να φαίνεται στον ορίζοντα την τελευταία εβδομάδα του Ιουλίου, ενώ άρχισαν να χτυπούν και πάλι τα τηλέφωνα των ξενοδόχων για κρατήσεις το πρώτο εικοσαήμερο –κυρίως- του Αυγούστου. Εκεί, διαφάνηκε όμως ένα άλλο πρόβλημα. Δηλαδή, δεν υπήρχαν εισιτήρια από και προς την Πάρο από 1η Αυγούστου. Το θέμα μπορούσε να λυθεί με τη δρομολόγηση και άλλων πλοίων, που όπως αναφέραμε έτσι κι αλλιώς πάρα πολλά πλοία είναι δεμένα στα λιμάνι.

View fullsize

PRWTO_THEMA_2.jpg

Το γιατί της άρνησης των πλοιοκτητών

Το κράτος, ως και την ημέρα της αύξησης των πρωτοκόλλων επιδοτούσε τις πλοιοκτήτριες εταιρείες για το 35-40% των θέσεων που παρέμεναν κενές.

Οι πλοιοκτήτες λοιπόν, ουσιαστικά, δεν έχαναν τίποτα, ενώ αντιθέτως με τη μείωση προ μηνών της τιμής των πετρελαίων –που δεν έφθασε ποτέ στον επιβάτη μέσω της μείωσης των εισιτηρίων- είχαν κέρδος! Σημειώνουμε ότι από το κάθε δρομολόγιο οι ναυτιλιακές εταιρείες έπαιρναν επιδότηση 30.000 ευρώ!

Η εφαρμογή του Μέτρου της επιδότησης για το 35-40% των θέσεων από την κυβέρνηση, ίσχυε μόνο για όσα πλοία ήταν ήδη σε λειτουργία όταν ξεκίνησε το Μέτρο. Έτσι, οι ακτοπλοϊκές εταιρίες προτιμούν να κρατούν δεμένα στα λιμάνια τα υπόλοιπα πλοία τους, κι αν τα έβαζαν σε δρομολόγιο από τις αρχές Αυγούστου που «ανέβηκε» η κίνηση, δε θα έπαιρναν την επιδότηση χαμηλής πληρότητας.

Η παρέμβαση της Λαϊκής Συσπείρωσης στην Πάρο

Την 1η Αυγούστου η Λαϊκή Συσπείρωση Πάρου βλέποντας το πρόβλημα που υπήρχε με τους επαγγελματίες του νησιού, αλλά και τους κατοίκους, που για διάφορους λόγους ήθελαν να μετακινηθούν, υπό τον τίτλο: «Αν έχεις τύχη διάβαινε…», δημοσιοποίησε το παρακάτω δελτίο Τύπου:

«Λαχνός σε λοταρία αποδεικνύεται η έκδοση εισιτηρίου με πλοίο από τον Πειραιά για τα νησιά μας, τις τελευταίες ημέρες.

Άνθρωποι που θέλουν να επισκεφθούν τα νησιά μας δεν μπορούν να έρθουν και ακυρώνουν κρατήσεις και ερχομό, νησιώτες που πρέπει να μεταβούν στην Αθήνα δεν έχουν τρόπο να επιστρέψουν. Την ίδια ώρα:

- Οι εφοπλιστές τηρούν κατά γράμμα τη συμφωνία τους για το μοίρασμα γραμμών και δρομολογίων στη περίοδο της πανδημίας.

- Το κράτος επιδοτεί με 30.000 ευρώ ανά εκτελούμενο δρομολόγιο αυτή την «ομερτά» των ακτοπλόων εφοπλιστών.

- Αντί να δρομολογηθούν για την εξυπηρέτηση του κοινού πλοία που είναι δεμένα, οι εφοπλιστές ζητούν αύξηση των πρωτοκόλλων, πράγμα που θα επιβαρύνει παραπέρα τη δημόσια υγεία και δε θα λύσει το πρόβλημα.

- Οι ναυτεργάτες παραμένουν άνεργοι, περιμένοντας να ζήσουν από τα ψίχουλα της αναστολής εργασίας.

- Οι αυτοαπασχολούμενοι στο νησί μας βλέπουν τις ελπίδες για περιορισμό της ζημιάς και επιβίωση τον ερχόμενο χειμώνα να εξανεμίζονται και ταυτόχρονα πολλοί εποχικά εργαζόμενοι στον τουρισμό παραμένουν άνεργοι ή σε καθεστώς μερικής απασχόλησης ή αναστολής.

- Από την άλλη η παράταση υποχρεώσεων σε τράπεζες λήγει, η φορολογία εισοδήματος και ο ΕΝΦΙΑ έρχεται, οι καθημερινές υποχρεώσεις παρούσες και αμείλικτες.

- Η κυβέρνηση παρακολουθεί και υποτάσσεται στα εφοπλιστικά συμφέροντα.

- Ο δήμαρχος ανύπαρκτος, εγκλωβισμένος στα παραταξιακά του προβλήματα παρά τις δυο συναντήσεις του το μήνα Ιούλιο με τον υπουργό Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκη, δεν είπε λέξη και… η Πάρος μετράει τις πληγές της.

Απαιτούμε την άμεση σύγκληση του δημοτικού συμβουλίου για τη λήψη σχετικής απόφασης και ενεργοποίησης του δημάρχου στη βάση αυτής της απόφασης».

Αίτημα για συνεδρίαση δημοτικού συμβουλίου

Όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης Πάρου με αίτημά τους στις 2/8/2020 ζήτησαν από το πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου του νησιού μας τη σύγκλιση συνεδρίασης για το παραπάνω θέμα.

Όπως ανέφεραν στο αίτημά τους τη συνεδρίαση τη ζητούν ώστε να υπάρξει απόφαση του δημοτικού συμβουλίου σχετικά με την παρατηρούμενη αδυναμία εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού από τα ήδη δρομολογημένα πλοία.

Η απόφαση παρωδία της κυβέρνησης

Παρά την αλματώδη αύξηση των κρουσμάτων κορωναϊού τις τελευταίες ημέρες (σε επίπεδο εποχής lockdown), η κυβέρνηση αποφάσισε να αυξήσει το όριο πληρότητας των πλοίων σε 80%, από 60% που ήταν και στο 85%, από το 65% που ήταν στα πλοία που διαθέτουν καμπίνες. Επίσης, διατηρείται η τήρηση ελάχιστης απόστασης του 1,5 μέτρου μεταξύ των επιβαινόντων και αυτό θα ήταν ιδιαίτερο χρήσιμο να μας εξηγήσει π.χ. το υπουργείο Ναυτιλίας πώς γίνεται σε μία είσοδο επιβατών από τον λιμένα Πάρου με 1000 άτομα…

Ακόμα, στις καμπίνες επιβατών και πληρωμάτων δύνανται να ενδιαιτώνται μέχρι τέσσερα άτομα εφόσον είναι συγγενείς πρώτου ή δεύτερου βαθμού, είτε άτομα με αναπηρία μετά του συνοδού τους.

Αναφορικά με τα ταχύπλοα υδροπτέρυγα που το πρωτόκολλο επιβατών ήταν στο 50% μπορεί να αυξηθεί στο 80%, μόνο εάν αυτά διαθέτουν φίλτρα HEPA (High Efficiency Particulate Air) και εφόσον βεβαιώνεται, με ευθύνη του πλοιοκτήτη, του διαχειριστή και των πλοιάρχων, καθώς και των φορέων κυβερνητικής πιστοποίησης αυτών, η τοποθέτηση και η λειτουργία τους, σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή.

Επίσης, με μέριμνα του πλοιοκτήτη, του διαχειριστή και των πλοιάρχων, καταρτίζεται σχέδιο κάλυψης των καθισμάτων αεροπορικού τύπου για κάθε πλοίο.

Οι επιβάτες, οι πλοίαρχοι και τα μέλη του πληρώματος υποχρεούνται, πριν από την επιβίβαση, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, καθώς και κατά την αποβίβαση των επιβατών, να συμμορφώνονται προς τα μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης κρουσμάτων κορωναϊού στα επιβατηγά και επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία που εκτελούν θαλάσσιες ενδομεταφορές, τα οποία βρίσκονται αναρτημένα στην ιστοσελίδα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Για κάθε παράβαση των διατάξεων καθώς και των μέτρων επιβάλλεται, με αιτιολογημένη πράξη της αρμόδιας αρχής, κατά περίπτωση: α) στους επιβάτες, τους ναυτικούς πράκτορες και τα μέλη του πληρώματος διοικητικό πρόστιμο 150 ευρώ και β) στον πλοιοκτήτη, τον διαχειριστή, τους πλοιάρχους και τους φορείς κυβερνητικής πιστοποίησης διοικητικό πρόστιμο 1.000 ευρώ.

Σημειώνεται ότι στην περίπτωση που θα διαπιστώνονται παραβάσεις των μέτρων προστασίας για τον κορωναϊό, θα επιβάλλονται τα ανάλογα πρόστιμα.

Αφήστε τις «μαϊμουδιές»

View fullsize

PRWTO_THEMA_3.jpg

Η Λαϊκή Συσπείρωση Πάρου, αμέσως μετά την ανακοίνωση της αύξησης πρωτοκόλλων από την κυβέρνηση, με τίτλο: «… Η κυβέρνηση παρακολουθεί και υποτάσσεται στα εφοπλιστικά συμφέροντα…», δημοσιοποίησε το παρακάτω δελτίο Τύπου στις 2 Αυγούστου 2020:

«Μεταξύ των άλλων αυτά λέγαμε σε προηγούμενη ανακοίνωση μας. Δεν χρειάστηκε πολύς χρόνος για να επιβεβαιωθεί η εκτίμηση μας ότι η κυβέρνηση «βαράει προσοχή» στις απαιτήσεις των εφοπλιστών.

Ανακοινώθηκε η αύξηση του ποσοστού της μεταφοράς στο ογδόντα τοις εκατό (80%) ή στο ογδόντα πέντε τοις εκατό (85%) του συνολικού αριθμού επιβατών των πλοίων, εφόσον το πλοίο διαθέτει καμπίνες, μέχρι τις 31 Αυγούστου.

Η κυβέρνηση ικανοποίησε έτσι το αίτημα των ακτοπλόων εφοπλιστών, αντί να τους επιβάλλει την δρομολόγηση περισσότερων πλοίων ώστε να καλυφθεί η ζήτηση και να τηρηθούν οι κανόνες προάσπισης της δημόσιας υγείας.

Έχουν κάνει «λάστιχο» τα υγειονομικά πρωτόκολλα και τα προσαρμόζουν ανάλογα με τα μεγαλοσυμφέροντα που τους πιέζουν.

Η λύση είναι μια. Δρομολογείστε, εδώ και τώρα, πλοία που είναι δεμένα και αφήστε τις «μαϊμουδιές».

Αντίδραση ΣΥΡΙΖΑ

Από τον τομεάρχη Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ, Ν. Σαντορινιό, δημοσιεύτηκε στις 3/8 η παρακάτω ανακοίνωση:

«Η πρόσφατη ανακοίνωση της αύξησης της πληρότητας στα πλοία έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την πραγματικότητα της αύξησης των κρουσμάτων και αποτελεί μια επικίνδυνη για την δημόσια υγεία απόφαση. Η επιλογή να μετατοπιστεί η υποχρέωση προστασίας από τον ιό στους επιβάτες και οι προσβλητικές, για τη χώρα, σκηνές που έχουμε δει τις τελευταίες μέρες πάνω στα πλοία, καταδεικνύουν απόλυτα την ανικανότητα της κυβέρνησης και την παντελή έλλειψη σχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας στον τομέα της ακτοπλοΐας και της διασύνδεσης των νησιών.

Ο ΣΥΡΙΖΑ, από την αρχή της πανδημίας είχε ζητήσει από το υπουργείο να προχωρήσει σε έναν σοβαρό ανασχεδιασμό των δρομολογίων, με επιδότηση νέων γραμμών και πλοίων, ώστε να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που σήμερα προκύπτουν, να μην κινδυνέψει με κανένα τρόπο η συνδεσιμότητα των νησιών και να προστατευτούν οι θέσεις εργασίας των ναυτικών. Αντί λοιπόν η κυβέρνηση να εφαρμόσει ένα σχέδιο για την αύξηση των δρομολογίων ανά προορισμό, ώστε να αντιμετωπιστεί με επάρκεια η αυξημένη ζήτηση προς τους νησιωτικούς προορισμούς, με σεβασμό στη Δημόσια Υγεία, αποφάσισε, πέρα από κάθε λογική και ενάντια στα αναγκαία μέτρα προστασίας, την αύξηση του ποσοστού πληρότητας των πλοίων σε 80-85%.

Για μια ακόμα φορά η κυβέρνηση και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αποδεικνύουν ότι οι προτεραιότητες τους δεν είναι η προστασία της υγείας των κατοίκων. Καλούμε έστω και τώρα την κυβέρνηση να προχωρήσει με άμεσες διαδικασίες στην αύξηση των πλοίων εξυπηρέτησης των γραμμών με επιδοτήσεις και να επαναφέρει το ποσοστό πληρότητάς στο 60-65%. Αυτές τις ώρες, η κοινωνία, η ακτοπλοΐα και οι επισκέπτες που εμπιστεύονται τη χώρα μας, απαιτούν σοβαρότητα και υπευθυνότητα».

Η Φωνή της Πάρου χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. 
Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.