Έξω τα πλοία – τέρατα από τη Βενετία, ζητούν οι μόνιμοι κάτοικοι | Ένα κρουαζιερόπλοιο μολύνει τον αέρα όσο και 14.000 αυτοκίνητα

> Κόσμος

Στη Βενετία, το θέαμα γιγάντιων κρουαζιερόπλοιων να σκοτεινιάζουν τον ουρανό περνώντας ξυστά από τα σπίτια των κατοίκων είναι πολύ συνηθισμένο, ιδιαίτερα σε τουριστικές περιόδους αιχμής.

Στη Βενετία, το θέαμα γιγάντιων κρουαζιερόπλοιων να σκοτεινιάζουν τον ουρανό περνώντας ξυστά από τα σπίτια των κατοίκων είναι πολύ συνηθισμένο, ιδιαίτερα σε τουριστικές περιόδους αιχμής.

Οι φωνές πως όλο αυτό δε θα καταλήξει καλά ακούγονται εδώ και δεκαετίες, κανείς όμως δε φαινόταν να δίνει ιδιαίτερη σημασία, μέχρι πριν λίγες μέρες, όταν στις 2 Ιουνίου το μήκους 275 μ. κρουαζιερόπλοιο “MSC Opera” παρέσυρε στο διάβα του ένα τουριστικό πλοιάριο με 30 επιβαίνοντες, τραυματίζοντας τέσσερις εξ αυτών. Η εισαγγελία της πόλης διεξάγει έρευνα κατά του καπετάνιου για ολιγωρία και παραβίαση των κανονισμών ασφαλείας, για πολλούς Βενετσιάνους όμως είναι απλά θέμα χρόνου να θρηνήσουμε νεκρούς από την ασύδοτη διέλευση των κρουαζιερόπλοιων στην πόλη.

Το περιστατικό αναζωπύρωσε το κίνημα που ζητά την “έξωση” των μεγάλων πλοίων από τη Βενετία, τουλάχιστον την παλιά της πόλης. “Έξω τα πλοία – τέρατα από τη Βενετία”, είναι ένα από τα συνθήματα που κατακλύζουν αυτές τις μέρες την πόλη. Επικεφαλής των διαμαρτυριών η κίνηση “Επιτροπή Όχι Μεγάλα Πλοία”. Σε μια από τις ανακοινώσεις της αναφέρεται “Ένα κρουαζιερόπλοιο μολύνει τον αέρα μας όσο και 14.000 αυτοκίνητα”.

Στη Βενετία, που είναι ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια κρουαζιέρας στην Ευρώπη, μόνο το 2018 έφτασαν πάνω από 600 κρουαζιερόπλοια, φέρνοντας 1,56 εκ. τουρίστες στην πόλη, μέρος των πάνω από 30 εκ. που επισκέπτονται συνολικά κάθε χρόνο τη Γαληνοτάτη.

Η εξάρτηση της τοπικής οικονομίας από τον τουρισμό είναι ευχή και κατάρα. Ευχή κυρίως για τους επιχειρηματίες και τη δημοτική αρχή που εισπράττει τέλη και φόρους από όλες τις σχετικές δραστηριότητες, κατάρα για τους κατοίκους που υφίστανται συχνά καταστροφικές συνέπειες. Η όξυνση της δυσαρέσκειας μετά το ατύχημα ανάγκασε μεν το δήμαρχο της πόλης, Λουίτζι Μπρουνιάρο να δηλώσει πως τα κρουαζιερόπλοια θα σταματούν πλέον στη βιομηχανική περιοχή Μαργκέρα κι όχι στην παλιά πόλη. Είναι όμως ζήτημα αν ο επιχειρηματίας, που εξελέγη το 2015 με τη στήριξη του κόμματος Μπερλουσκόνι, της Λέγκας του Βορρά και του ακροδεξιού “Αδελφοί της Ιταλίας” έχει οποιαδήποτε πρόθεση να υλοποιήσει έστω κι αυτό το μέτρο.

 

ΠΗΓΗ: katiousa.gr

Η Φωνή της Πάρου χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. 
Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.