Κυκλοφοριακό Παροικιάς | Του Δ.Μ.Μ.

> Απόψεις

Μένοντας μόλις 10-20 μέτρα από τον περιφερειακό δρόμο Παροικιάς, έχω καθημερινά εικόνα για την κίνηση πέριξ της πρωτεύουσας του νησιού μας και έχω ιδία άποψη για το πώς δημιουργούνται πολλά προβλήματα εκεί, τόσο από την ανεξέλεγκτη στάθμευση στον δρόμο, όσο και για τις παραβάσεις στους πεζόδρομους (όπου υπάρχουν) από τα καταστήματα της περιοχής.

Μένοντας μόλις 10-20 μέτρα από τον περιφερειακό δρόμο Παροικιάς, έχω καθημερινά εικόνα για την κίνηση πέριξ της πρωτεύουσας του νησιού μας και έχω ιδία άποψη για το πώς δημιουργούνται πολλά προβλήματα εκεί, τόσο από την ανεξέλεγκτη στάθμευση στον δρόμο, όσο και για τις παραβάσεις στους πεζόδρομους (όπου υπάρχουν) από τα καταστήματα της περιοχής.

 

Θα ξεκινήσω γράφοντας για το χάλι του περιφερειακού δρόμου τις ημέρες των πασχαλινών διακοπών. Όπως θα διαβάσετε σε παράπλευρη στήλη περί της κίνησης στον λιμένα Παροικιάς, θα διαπιστώσατε ότι ο Απρίλιος του 2019 εκτός της αύξησης της επιβατικής κίνησης είχε και ένα άλλο ρεκόρ. Αυτό των οχημάτων, αφού στην Πάρο κατήλθαν 5.584 ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα (ξεπέρασαν κάθε άλλη χρονιά), 872 φορτηγά, 818 δίκυκλα, 20 πούλμαν και 19 τροχόσπιτα. Με λίγα λόγια και επειδή, η τελευταία μου κατοικία –πριν έλθω για μόνιμη εγκατάσταση στην Πάρο- ήταν στην πλατεία Αμερικής, περίπου τόσα αυτοκίνητα πάνω-κάτω περνούσαν καθημερινά από την οδό Πατησίων. Και αυτά δεν τα υποστηρίζω εγώ, αλλά έχουν καταγραφεί από τους συγκοινωνιολόγους σε συγκοινωνιακή έκθεση για την Παροικιά, όταν είχαν βάλει μηχανήματα μέτρησης στη διασταύρωση του περιφερειακού Παροικιάς.

Τα 5.584 επιπλέον Ι.Χ. αυτοκίνητα τις ημέρες του Πάσχα, πρέπει να προβληματίσουν τους τοπικούς φορείς, καθώς στο οδικό δίκτυο της Παροικιάς παρουσιάστηκε οξύ πρόβλημα στο κυκλοφοριακό, ενώ ο συγκεκριμένος μήνας (Απρίλιος), δεν έχει καμία σχέση με τους καλοκαιρινούς μήνες…

Θα προσθέσω λοιπόν και μία άλλη άποψη, που θα μπορούσε –πιθανά- να συνεισφέρει στη μικρή ελάφρυνση της κίνησης. Απ’ ό,τι φαίνεται και παρά τον ανταγωνισμό που υπάρχει στα γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων (που είναι πλέον πιο πολλά από τα περίπτερα), οι επισκέπτες του νησιού μας βρίσκουν ότι είναι οικονομικότερο(;) ή καλύτερο, να έρχονται με τα δικά τους αυτοκίνητα. Στον παραπάνω λόγο πρέπει να προστεθούν και τα παράπονα που ακούστηκαν από επισκέπτες του νησιού μας για την κακή όπως υποστηρίζουν δρομολόγηση των λεωφορείων του ΚΤΕΛ Πάρου. Σημειώνω ακόμα, ότι η δρομολόγηση είναι επιλεκτική, καθώς το μόνο ΚΤΕΛ στη χώρα που δεν κάνει δρομολόγια την ημέρα του Πάσχα (όπως και Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά, κλπ) είναι αυτό της Πάρου! Ομοίως και τα δρομολόγια του Μ. Σαββάτου ήταν στο συνηθισμένο ρυθμό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα δρομολόγια Παροικιάς Νάουσας, που το Μ. Σάββατο ήταν οκτώ (συνολικά), με το τελευταίο δρομολόγιο στις 8 το απόγευμα… (πάλι καλά δηλαδή, που το τελευταίο δρομολόγιο δεν ήταν στις 3 το μεσημέρι, όπως τον χειμώνα!). Ομοίως και τα δρομολόγια από Δευτέρα του Πάσχα, που ήταν στον ίδιο ρυθμό, δηλαδή, όταν το ΚΤΕΛ απευθύνεται μόνο στον τοπικό πληθυσμό.

 

Δεν υποστηρίζω ότι η καλύτερη λειτουργία του ΚΤΕΛ θα λύσει το πρόβλημα. Υποστηρίζω όμως ότι θα βοηθήσει στην ελάφρυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος.

 

Δ.Μ. Μπελέγρης

 

Η Φωνή της Πάρου χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. 
Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.