Ο κορονοϊός αλλάζει και το μάρκετινγκ της αγοράς και το πολιτικό μάρκετινγκ του Θανάση Παπαμιχαήλ

> Απόψεις

Ποιός το περίμενε ότι η ήδη χειμαζόμενη ελληνική οικονομία που άρχισε να ανακάμπτει αναπτυξιακά, θα δεχόταν μια χαριστική βολή,

που θα την στείλει πολλά χρόνια πίσω. Λιανεμπόριο, τουρισμός, μεταφορές και πολλοί ακόμη δυναμικοί κλάδοι της αγοράς, «κόλλησαν» τον ιό και βλέπουν καθημερινά πτώση των πωλήσεων, αδυναμία πληρωμών, αύξηση ανέργων, μέχρι χθες εργαζόμενων, με απρόβλεπτες συνέπειες.Μια νέα κρίση, πιο καταστροφική και από μνημόνια που ταλαιπώρησαν πάνω από δέκα χρόνια την αγορά, μέσα σε λίγους μήνες σημειώθηκαν, εκατόμβη ανθρώπινων ζωών, πτώση της κεφαλαιαγοράς, υφεσιακές επιπτώσεις στις εμφανιζόμενες επενδύσεις και πολλά άλλα.

Ένα dominoeffect, απρόβλεπτο, ασυγκράτητο, χωρίς προηγούμενο. Η αγορά μέχρι στιγμής παραμένει σταθερά ψύχραιμη.

Έδειξε γρήγορα αντανακλαστικά, αντικατέστησε όπου ήταν δυνατόν, την εργασία γραφείου με τηλε-εργασία και απέφυγε τάσεις κερδοσκοπίας, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, σε προϊόντα και  υπηρεσίες πρόληψης του θανατηφόρου κορονοϊού.

Η αγορά ξαφνιάστηκε από τις άμεσες επιπτώσεις στα υπερφορολογημένα νοικοκυριά και χαμηλά διαθέσιμα εισοδήματα, παίρνοντας γρήγορα ένα μάθημα διαχείρισης κρίσεων.

Αγορά και καταναλωτές βιώνουν πρωτόγνωρες καταστάσεις, ενώ ωχριά μπροστά τους και η τελευταίας εσοδείας ταινία επιστημονικής φαντασίας.

Ο πλανήτης αλλάζει κάτω από τη μεγάλη απειλή του φαινομένου που ενέσκηψε. Πλήθος events ακόμη και οι Ολυμπιακοί αγώνες κινδυνεύουν να αναβληθούν, με αποτέλεσμα να την «πληρώνουν» media, επικοινωνία, αλλά και πολλά brands που βλέπουν το μερίδιο τους να συρρικνώνεται. Όλες οι αγορές προετοιμάζονται για τα χειρότερα σενάρια. Ήδη, τις πρώτες μέρες του Μαρτίου, είχαμε στη χώρα μας, μείωση των κονδυλίων επικοινωνίας, πέραν του 30%. Φανταστείτε τη συνέχεια και το μέγεθος της αγοράς λίγες μέρες πριν από το Πάσχα. Μια βαθειά πληγή για την εύθραυστη ελληνική οικονομία. Ούτε λαμπάδες δεν θα αγοραστούν από τους εσώκλειστους πολίτες της χώρας. Οι αγορές τουρισμού, μεταφορών, προϊόντων πολυτελείας, θα χρειαστούν αρκετά χρόνια να κλείσουν τις πληγές τους. Η καταιγίδα βρίσκεται προ των πυλών….

Όμως ο κορονοϊός αλλάζει και το πολιτικό μάρκετινγκ. Ο εγκλεισμός εκατομμυρίων ανθρώπων στα σπίτια τους στερεί τους πολιτικούς τη δυνατότητα της προσωπικής επαφής με τους πολίτες. Τους στερεί, το δυνατότερο και πιο αποτελεσματικό όπλο της πολιτικής τους επικοινωνίας από τον χαιρετισμό, εναγκαλισμό, προσωπική συζήτηση. Υποχρεωτική αποκοινωνικοποίηση και στροφή στις «επαφές» μέσω νέων τεχνολογιών.

Πλήττεται σοβαρά το σύνολο των ανθρώπινων κοινωνικών σχέσεων, αναγκάζοντας τους πολιτικούς να εφεύρουν νέους τρόπους  προβολής της εικόνας και του έργου τους.

Μπαλκονάτοι πολιτικοί τέλος.

Έρχονται χαρισματικοί πολιτικοί μέσω τηλεδιασκέψεων online ψηφοφορίες και προεκλογικές συγκεντρώσεις μόνο μέσω internet. Ευτυχώς, που οι εκλογές έγιναν ένα χρόνο πριν.

Άρθρο του Θανάση Παπαμιχαήλ – Επικοινωνιολόγου

Η Φωνή της Πάρου χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. 
Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.