Τιμολογιακή πολιτική / Του Δ.Μ.Μ.

> Απόψεις

Το φετινό καλοκαίρι σαφώς και θα κρίνει την οικονομία μας για τον χειμώνα του 2020 αλλά θα μας δείξει και την αντοχή που μπορεί να έχει η τοπική κοινωνία.

Είτε έτσι είτε αλλιώς, η Πάρος θα οδηγηθεί σε μία τουριστική σεζόν μικρότερη από κάθε άλλη χρονιά, αλλά και θα προσπαθήσει να «διαφημιστεί» για τις επόμενες σεζόν που θα έρθουν. Η φετινή χρονιά ίσως αποτελέσει μπούσουλα για τη δεκαετία του ’20 εν μέσω των πρωτοφανών αλλαγών που ζούμε στην καθημερινότητά μας.

Ένα άλλο στοιχείο της νέας τουριστικής σεζόν είναι ότι η οικονομική θέση των επισκεπτών μας δε θα είναι όπως τις προηγούμενες χρονιές, γιατί δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι και αυτοί (επισκέπτες) πέρασαν ακριβώς τα ίδια με την καραντίνα στις χώρες τους, την οικονομική δυσπραγία και φυσικά το κλείσιμο των επιχειρήσεων κλπ. Με λίγα λόγια τα πορτοφόλια τους θα είναι με λιγότερα χρήματα, για λιγότερες μέρες, συν φυσικά την «πίεση» που θα έχουν δεχτεί από τις χώρες τους με τις προσφορές που γίνονται για να κάνουν εκεί διακοπές.

Προσωπικά είμαι εκ των λίγων περιπτώσεων που τον μήνα Αύγουστο δε μένω στο νησί. Πηγαίνω διακοπές κανονικά το καλοκαίρι και όχι τα Χριστούγεννα που πηγαίνει η συντριπτική πλειοψηφία των παριανών. Τα περασμένα χρόνια έβαζα στην τσέπη όσα χρήματα συγκέντρωνα και επέστρεφα με λίγα «ψιλά» στο πορτοφόλι... Έκανα τον υπολογισμό μου και έλεγα για να περάσω τις μέρες θα χαλάω τόσα ευρώ τη μέρα. Φέτος, όχι μόνο δε θα κάνω τα ίδια, άλλωστε είμαι σχεδόν σίγουρος ότι θα έχω για διακοπές τα λιγότερα χρήματα από ποτέ, αλλά θα βλέπω και τις προσφορές, όχι μόνο για τα καταλύματα, αλλά και για το καφέ που θα πιω… Μην πιστεύετε ότι η συντριπτική πλειοψηφία εκείνων που θα έρθουν από το εξωτερικό ή την υπόλοιπη Ελλάδα θα έχει διαφορετικό σκεπτικό από το δικό μου.

Ένα από τα στοιχήματα του νησιού φέτος, είναι η τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθήσουν οι επαγγελματίες. Η τιμή π.χ. ενός καπουτσίνο στην Πάρο είναι μεταξύ 3,5-4 ευρώ. Σας πληροφορώ ότι η ανταγωνιστική μας Πορτογαλία πουλάει στη μισή τιμή, τα ίδια και η γειτονική μας Βουλγαρία –που «παίρνει» πιο εύκολα τουρίστες από την κεντρική Ευρώπη-, σε σαφώς χαμηλότερη τιμή πουλάει και η Κροατία με τα χιλιόμετρα επί χιλιομέτρων ακτών ή η Ιταλία. Σημειώνω ακόμα, ότι και άλλοι ανταγωνιστικοί τόποι διακοπών στη χώρα μας, πουλούν πιο φθηνά.

Φυσικά και η τιμή του καφέ είναι μόνο ένα παράδειγμα, αλλά απλά είναι το πιο συγκρίσιμο προϊόν για εκείνους που τους αρέσει. Θα μπορούσαμε να αναφέρουμε ακόμα δεκάδες προϊόντα και υπηρεσίες στις οποίες -πιστέψτε με- είμαστε ακριβότεροι κι αυτό πιθανά να μας «στοιχίσει» στη συνέχεια…

Δ.Μ.Μ.

Η Φωνή της Πάρου χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. 
Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.