Δικαιώματα καταναλωτών στην εστίαση

Τουρισμός

Η ΕΠΟΙΖΩ (Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής) παρουσίασε τα δικαιώματα των καταναλωτών όταν επισκέπτονται ταβέρνες, εστιατόρια, καφέ -μπαρ κ.λπ.

Η ΕΠΟΙΖΩ (Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής) παρουσίασε τα δικαιώματα των καταναλωτών όταν επισκέπτονται ταβέρνες, εστιατόρια, καφέ -μπαρ κ.λπ.

 

Όπως αναφέρει η ΕΚΠΟΙΖΩ:

- Οι τιμοκατάλογοι συντάσσονται υποχρεωτικά στην ελληνική γλώσσα και προαιρετικά σε ακόμα μία ή περισσότερες ξένες γλώσσες.

- Οι υπεύθυνοι των καταστημάτων οφείλουν να εξασφαλίζουν την πληροφόρηση ατόμων με αναπηρία (ΑμεΑ) επί του τηρούμενου τιμοκαταλόγου. Δηλαδή, να έχουν καταλόγους για τυφλούς με το σύστημα Braille.

- Πριν από την παραγγελία, υποχρεούνται να διαθέτουν τον τιμοκατάλογο σε κάθε πελάτη. Επιπλέον, τα κάθε μορφής εστιατόρια υποχρεούνται να έχουν αναρτημένο τον τιμοκατάλογο σε εμφανές σημείο στην είσοδο του καταστήματος.

- Για ξενοδοχεία και ξενοδοχειακά συγκροτήματα ο τιμοκατάλογος πρέπει να αναρτάται στην εξωτερική όψη της κύριας εισόδου της αίθουσας όπου προσφέρονται τα είδη του τιμοκαταλόγου.

- Τα καταστήματα εστίασης δεν επιτρέπεται να χρεώνουν στην πελατεία τους αξία που αφορά σε «κουβέρ» (π.χ. σερβίτσια, μαχαιροπήρουνα, πετσέτες κλπ.). Κανένα προϊόν (όπως π.χ. εμφιαλωμένο νερό, ψωμί) δεν προσφέρεται και χρεώνεται χωρίς προηγούμενη συναίνεση του καταναλωτή.

- Στους τιμοκαταλόγους αναγράφονται όλα τα προσφερόμενα είδη «αλά-κάρτ» με τις αντίστοιχες τιμές τους, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

- Πρέπει να διατίθεται τρόπος ηλεκτρονικής πληρωμής.

 

Τιμοκατάλογοι

 

- Τα αναγραφόμενα φαγητά και σαλάτες προσφέρονται στους πελάτες:

Α) Με τη μερίδα, β) με το κιλό. Στην περίπτωση αυτή σημειώνεται υποχρεωτικά η ένδειξη «με το κιλό» δίπλα στο αντίστοιχο είδος.

- Ο καταναλωτής θα πρέπει να είναι σε θέση, προτού καταναλώσει το είδος κρέατος ή πουλερικών που επέλεξε και διατίθεται με το κιλό, να γνωρίζει το βάρος του συγκεκριμένου είδους σε βρώσιμη μορφή και την τελική τιμή που θα κληθεί να πληρώσει.

- Ο καταναλωτής πρέπει να είναι σε θέση, προτού καταναλώσει το είδος ψαριού που επέλεξε και διατίθεται με το κιλό, να γνωρίζει το βάρος του συγκεκριμένου είδους σε ωμή μορφή και την τελική τιμή που θα κληθεί να πληρώσει.

- Εάν διατίθενται κατεψυγμένα ψάρια, κρέατα ή λαχανικά, πρέπει να αναγράφονται στον κατάλογο με την ένδειξη «κατεψυγμένο», καθώς και «προμαγειρεμένο» ή «προτηγανισμένο» για φαγητό.

- Πρέπει να αναγράφεται το είδος των ελαίων και η χρήση τους.

- Προκειμένου για σαλάτες πάσης φύσεως, αναγράφονται η ονομασία κάθε σαλάτας όπως την ορίζει το κατάστημα και τα βασικά συστατικά που τη συνθέτουν.

- Οι προσυσκευασίες των ποτών, οίνων, ζύθου και των εμφιαλωμένων νερών που διατίθενται ακέραιες στον πελάτη εντός των μονάδων ομαδικής εστίασης, πρέπει να αποσφραγίζονται παρουσία του.

- Τα κέντρα και καταστήματα εστίασης, αναψυχής, ψυχαγωγίας και διασκέδασης, που σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις του υπουργείου Οικονομικών υποχρεούνται στην έκδοση διπλοτύπων αποδείξεων ή αποδείξεων ταμειακής μηχανής θεωρημένων από την ΔΟΥ, παραδίδουν στην πελατεία τους τη διπλότυπη απόδειξη ή την απόδειξη ταμειακής μηχανής με την αξία των ειδών που καλείται να πληρώσει ο πελάτης, ανεξάρτητα αν τα είδη αυτά αγοράσθηκαν ή σερβιρίστηκαν ή διανεμήθηκαν κατ’ οίκον.

Τέλος, οι καταναλωτές πρέπει να ζητούν πάντα απόδειξη και να ελέγχουν τα είδη που παραγγείλανε. Δεν συνιστά απόδειξη το παραστατικό παραγγελίας.

 

Δελτίο παραπόνων

 

Τα κέντρα και καταστήματα εστίασης, αναψυχής και διασκέδασης υποχρεούνται να διαθέτουν προς χρήση της πελατείας τους το ειδικό έντυπο «ΦΥΛΛΟ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ». Το έντυπο αυτό διατίθεται μέσω ειδικής θήκης, τοποθετημένης σε εμφανές μέρος για τους πελάτες, δίπλα ακριβώς από την έξοδο του καταστήματος.

Το έντυπο «ΦΥΛΛΟ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ» είναι αριθμημένο τριπλότυπο με τρία φύλλα διαφορετικού χρώματος το καθένα, ήτοι λευκό, ανοικτό πράσινο και ανοικτό ερυθρό και είναι τύπου καρμπονιζέ.

 

Η Φωνή της Πάρου χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. 
Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.