Ψήφισμα - Καταγγελία του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων Δημοτικού Σχολείου Αρχιλόχου Μάρπησσας Πάρου για την απαράδεκτη «τηλεκπαίδευση»

Πάρος

Προς: Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων Υπόψη Υπουργού κας Κεραμέως

Το κλείσιμο, των Γυμνασίων και Λυκείων, και τώρα και των Δημοτικών και Νηπιαγωγείων σε όλη τη χώρα, ήρθε ως αποκορύφωμα της απραξίας της κυβέρνησης και συγκεκριμένα του υπουργείου Παιδείας όσον αφορά την προστασία των μαθητών και τη μείωση διάδοσης του COVID19, αφού πρόκειται για ένα ακόμα ανέξοδο μέτρο αντιμετώπισης της πανδημίας, χωρίς καμία μέριμνα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.

Το κλείσιμο όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων σε όλη τη χώρα, χωρίς κριτήρια και χωρίς καμία υλικοτεχνική ή/και ανθρωποκεντρική υποστήριξη, το μόνο που θα κάνει είναι να επιτείνει την ανισότιμη εκπαίδευση, δημιουργώντας αξεπέραστες δυσκολίες σε πολλές οικογένειες, κάτι το οποίο αποδείχθηκε από το κλείσιμο των σχολείων την προηγούμενη σχολική χρονιά. Αν και νομίζουμε ότι πολύ καλά γνωρίζει το Υπουργείο Παιδείας και οι σύμβουλοι της Κυβέρνησης τα προβλήματα που δημιουργούνται από αυτή την απόφαση, θα παραθέσουμε κάποια από αυτά, για μια ακόμη φορά, όπως τόσοι Σύλλογοι Γονέων και Εκπαιδευτικών έχουν επίσης καταγγείλει:

1/ Δε διαθέτουν όλες οι οικογένειες συσκευές ώστε να μπορούν τα παιδιά τους να παρακολουθήσουν την τηλεκπαίδευση. Σε περιπτώσεις που τα παιδιά είναι παραπάνω από ένα, προφανώς χρειάζονται περισσότερες συσκευές. Η κατάσταση δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο όταν και οι γονείς αναγκάζονται να δουλεύουν μέσω της μεθόδου της τηλεργασίας.

2/ Η επιλογή της ώρας τηλεκπαίδευσης 14.00 – 17.00 καθημερινά, αν και είναι κατανοητό ότι επιλέχτηκε για να μην επιφορτιστεί περαιτέρω η πλατφόρμα εκπαίδευσης WEBEX, είναι ακατάλληλη για παιδιά προνηπίου, νηπίου και δημοτικού. Εκείνη την ώρα τα παιδιά δεν είναι σε κατάσταση που να ευνοεί την ολοκληρωμένη κατανόηση και απορρόφηση των πληροφοριών που λαμβάνουν. Προτεραιότητα λοιπόν δίνεται στην κάλυψη της ανικανότητας δημιουργίας κατάλληλου συστήματος, παρά στις παιδικές ψυχές που συνεχίζουν να ταλαιπωρούνται.

3/ Το σχολείο αποτελεί για παιδιά ηλικίας 4 έως 12 βασικό τρόπο κοινωνικοποίησής τους. Η απότομη αποκοπή τους από τους δασκάλους τους αλλά και τους φίλους τους σχετίζεται με έντονες αντιδράσεις, δύσκολη συμμόρφωση και συμπεριφορά καθώς και αρνητική ψυχολογία. Προφανώς ο αντίκτυπος είναι ίδιος αν όχι μεγαλύτερος σε παιδιά με ειδικές ανάγκες που φοιτούν στα σχολεία αυτά, και φυσικά σε όλους τους γονείς όλων των παιδιών που καλούνται να επινοούν διαρκώς τρόπους δημιουργικής τους απασχόλησης. Επιπρόσθετα, οι αρνητικές συνέπειες της μακροχρόνιας έκθεσης ανηλίκων σε οθόνες, ιδιαίτερα των μικρότερων ηλικιών, τόσο στη σωματική όσο και στη ψυχική υγεία, έχουν επιστημονικά αποδειχθεί.

4/ Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να φέρουν σε πέρας αυτή τη διαδικασία και το κάνουν χωρίς καμία κεντρική κατάρτιση, χωρίς υλικοτεχνικό εξοπλισμό, χωρίς συμβουλευτική, χωρίς οδηγίες για την επίλυση προβλημάτων. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί είναι σε πολλές περιπτώσεις και γονείς, έχοντας να ξεπεράσουν πολλαπλές δυσκολίες παράλληλα, ανθρωπίνως αδύνατο. Παρόλα αυτά, αυτή τη στιγμή μάχονται να βρουν τρόπους για να στηρίξουν τα παιδιά τους, τα παιδιά μας, βασιζόμενοι μόνο στις δυνάμεις τους και στην αλληλεγγύη αναμεταξύ τους. Τα παραπάνω, και άλλα πολλά, δεν μπορούν να μας αφήσουν αμέτοχους!

Απαιτούμε:

- Άμεση επανέναρξη όλων των σχολείων με τάξεις 15 μαθητών, και με προσέλευση και αποχώρηση τμηματικά ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός.

- Να γίνουν οι απαραίτητες προσλήψεις εκπαιδευτικών ώστε να δημιουργηθούν οι τάξεις των 15 μαθητών.

 - Να γίνουν προσλήψεις προσωπικού καθαριότητας ώστε να ανοίξουν όλα τα σχολεία, με όλα τα απαραίτητα μέτρα και παροχή των κατάλληλων υλικών για τη διασφάλιση των συνθηκών υγιεινής.

Παράλληλα και για όσο χρονικό διάστημα η εκπαιδευτική κοινότητα αναγκάζεται να βρίσκεται σε καθεστώς «τηλεκπαίδευσης», απαιτούμε:

- Δωρεάν τεχνολογικό εξοπλισμό (tablets, laptops, σύνδεση γρήγορου internet) άμεσα για όλους τους μαθητές, χωρίς όρους και με ευθύνη του κράτους, σε όλες τις περιοχές της χώρας. Φυσικά, 5ωρο ή 7ωρο μάθημα μέσω τηλεφώνου δεν υφίσταται και υποτιμά τη νοημοσύνη μας.

- Αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου για να μπορούν με ουσιαστικούς όρους να συμμετέχουν όλοι οι μαθητές στην εκπαιδευτική διαδικασία.

- Καμιά καταγραφή απουσίας σε μαθητές που δεν έχουν τα μέσα να συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση ή δεν μπορούν να λάβουν μέρος για τεχνικούς λόγους. - Καμία διακοπή ρεύματος και internet (λόγω οφειλής) που θα στερεί σε μαθητές τη συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία.

- Ουσιαστική στήριξη των εκπαιδευτικών και του παιδαγωγικού τους έργου, που δίνουν κυριολεκτικά μάχη για να βρεθούν ουσιαστικά και με όλα τα μέσα δίπλα στους μαθητές.

- Άδεια ειδικού σκοπού για όλους τους γονείς που πρέπει να μείνουν σπίτι για να συνδράμουν τα παιδιά τους λόγω κλειστών σχολείων. Η άδεια να είναι πλήρους αποδοχών και να μην σχετίζεται με την κανονική άδεια των εργαζόμενων γονιών ώστε να μην αφαιρεθεί ούτε μια μέρα κανονικής άδειας.

- Δωρεάν τεστ διάγνωσης για όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς.

- Υποχρεωτική κατάρτιση εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και κατ’ επέκταση προετοιμασία των μαθητών στις νέες τεχνολογικές μεθόδους διδασκαλίας για καλύτερη προετοιμασία σε ενδεχόμενο 3 ης φάσης κλεισίματος των σχολείων.

Για μια ισότιμη εκπαιδευτική διαδικασία για όλα τα παιδιά!

Η Φωνή της Πάρου χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. 
Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.