Διανομείς: Οι «ανθεκτικοί» συμπολίτες μας…

Πάρος

Οι διανομείς είναι οι συμπολίτες μας που βρίσκονται έξω στο δρόμο για να παραδώσουν δέματα ή τρόφιμα και καφέδες, τις περισσότερες μέρες του χρόνου, εκτεθειμένοι σε όλες τις καιρικές συνθήκες και τον τελευταίο χρόνο, και στον κορωνοϊό.

 

Η «Φ.τΠ.» συνομίλησε με δύο διανομείς που μας μίλησαν για το πόσο έχει αλλάξει η δουλειά στη διάρκεια της πανδημίας και τι κινδύνους αντιμετωπίζουν. Ο λόγος για τον κ. Γιώργο Τάλλαρο, ο οποίος είναι διανομέας σε εταιρία ταχυμεταφορών και τον κ. Κώστα Τσουκάρη, ο οποίος ασχολείατι με τη διανομή σε επιχείρηση καφέ.

Γιώργος Τάλλαρος (Διανομέας ΕΛΤΑ Κούριερ)

SUNENTEUXH-1_TALLAROS.JPG

Τι είναι αυτό που οδήγησε ν’ ασχοληθείς με τις ταχυμεταφορές;

«Αυτό που με έκανε να ασχοληθώ με τη διανομή -αρχή γενομένης από πέρυσι-, ήταν το γεγονός ότι επειδή εργαζόμουν στον τουριστικό κλάδο, η αβεβαιότητα που έφερε η πανδημία με οδήγησε στην αναζήτηση νέας εργασίας».

Σε όλο αυτό το διάστημα που υπάρχει στη ζωή μας η πανδημία, τι έχει αλλάξει στον χώρο εργασίας σας;

«Πάνω στη δουλειά δεν έχει αλλάξει κάτι συγκεκριμένο. Απλά έχει αυξηθεί ο φόρτος εργασίας. Όπως είναι γνωστό όλα τα καταστήματα, είναι κλειστά. Ο κόσμος αναγκάζεται να ψωνίζει μέσα από το ίντερνετ, όπου καλώς ή κακώς είναι πιο φθηνά και έχει ως αποτέλεσμα όλο αυτό να ανεβάζει τον όγκο της δουλειά μας. Στη συνέχεια ήρθαν η «Βlack Friday» και οι γιορτές, που σε συνδυασμό με το «lock down», έκαναν την όλη κατάσταση πιο δύσκολη».

Ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζεται στη δουλειά;

«Είμαστε όλη την ημέρα, πάνω σ’ ένα τιμόνι. Στόχος είναι να παραδώσουμε γρήγορα και έγκαιρα τα δέματα στον κόσμο, έτσι, ώστε, να μην υπάρχουν παράπονα. Για να το καταφέρουμε πηγαίνουμε γρήγορα για να προλάβουμε τα χρονοδιαγράμματα και ταυτόχρονα πολλές ώρες οδήγησης για να καλύψουμε όλες τις περιοχές. Με την κόπωση που έρχεται υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος. Οπότε, πρέπει να έχουμε τα μάτια μας, όχι δεκατέσσερα αλλά εκατόν τέσσερα, για να μην προκληθεί κάποιο ατύχημα».

Είστε σ’ ένα επάγγελμα που τον περισσότερο χρόνο είστε εκτεθειμένοι σε όλες τις καιρικές συνθήκες. Τώρα με τον κορωνοϊό μπορείτε να αισθάνεστε ασφαλείς;

«Όσο μπορώ προσέχω. Φοράω την μάσκα πάντα όταν έρχομαι σε επαφή με τον κόσμο και παίρνω όλα τα μέτρα ασφαλείας που απαιτούνται. Αλλά και πάλι δεν ξέρουμε αν αρκούν, καθώς τα δέματα που παραλαμβάνουμε δεν γνωρίζουμε με ποιους άλλους έχουν έρθει σ’ επαφή».

Υπήρξε ένα διάστημα που υπήρχαν πολλά προβλήματα με τις παραδόσεις των δεμάτων. Ο κόσμος έδειξε κατανόηση στους διανομείς;

«Σ’ αυτό το κομμάτι, ο κόσμος -και με το δίκιο του- εξέφραζε τα παράπονα του. Τους εξηγούσαμε ότι το πρόβλημα δεν ήταν στην Πάρο, αλλά η καθυστέρηση, οφειλόταν στην Αθήνα και τον μεγάλο όγκο που είχαν να διαχειριστούν στις αποθήκες. Από εκεί και πέρα υπάρχει κατανόηση από τον κόσμο, αλλά υπάρχει και αρκετός που θέλει το δέμα, που έχει παραγγείλει, να είναι άμεσα στον χώρο του. Εμείς προσπαθούμε και θα προσπαθούμε να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να τον εξυπηρετήσουμε».

Τελειώνοντας θα θέλατε να προσθέσετε κάτι που δε σας ρωτήσαμε;

«Καταλαβαίνω απόλυτα τον κόσμο, πως θέλει να έχει το δέμα που έχει παραγγείλει άμεσα στο σπίτι του, ή στη δουλειά του, αναλόγως που το χρειάζεται. Αυτό που θέλω να ζητήσω είναι κατανόηση, διότι άνθρωποι είμαστε και εμείς, και κάνουμε το καλύτερο δυνατό».

SYNENTEYXH_2_TSOUKARHS.jpg

Κώστας Τσουκάρης (Διανομέας Coffee Island)

Τι ήταν αυτό που σας έκανε να ασχοληθείτε με τη διανομή

«Η ανάγκη. Όχι φυσικά ότι δε μου αρέσει. Είμαι ευχαριστημένος μ’ αυτό που κάνω, και οι τωρινοί εργοδότες μου είναι πάρα πολύ καλοί και σωστοί απεναντί μου».

Πολλοί θεωρούν το επάγγελμα του διανομέα απλό, ωστόσο, κρύβει αρκετούς κινδύνους για την ασφάλεια σας. Θέλετε να τους περιγράψετε;

«Μπορεί να φαίνεται ότι δεν είναι κουραστική δουλειά, αλλά τελικά είναι. Οι αισθήσεις σου πρέπει να δουλεύουν 100%, διότι διαφορετικά λίγο να χαλαρώσεις μπορεί να προκληθεί κάποιο ατύχημα στον δρόμο. Είναι μια δουλειά που δεν πρέπει να την παίρνεις αψήφιστα. Οδηγώ πολλά χρόνια μηχανάκι.Τα περισσότερα ατυχήματα γίνονται κυρίως γιατί πολλοί συνάδελφοι το κάνουν ως συμπληρωματική δουλειά και βλέπουν λίγο πιο χαλαρά το κομμάτι της οδήγησης. Αλλά βέβαια και λόγω των υπόλοιπων οδηγών, οι οποίοι, λόγω του όγκου (μηχανάκι), εμάς τους δικυκλιστές δε μας υπολογίζουν αρκετά στον δρόμο».

Περνάτε αρκετό χρόνο στους δρόμους. Τώρα με το «lock down», πόσο έχει αυξηθεί ο φόρτος εργασίας;

«Δε θα έλεγα ότι έχει αυξηθεί παραπάνω ο φόρτος της εργασίας μας. Ίσως σε κάποιους διαφορετικούς τομείς του ντελίβερι να έχει αυξηθεί. Όσον αφορά το δικό μου αντικείμενο που είναι στον τομέα του καφέ πιστεύω ότι η δουλειά είναι η ίδια. Ωστόσο, δεν έχω σαφή εικόνα για το τι γινόταν πριν την πανδημία γιατί δεν ήμουν στο εν λόγω  κατάστημα. Αλλά γενικά μέσα στην πανδημία ο τζίρος των καταστημάτων από τα ντελίβερι έχει αυξηθεί αρκετά».

Στην περίοδο της πανδημίας έχουν αλλάξει πράγματα στη δουλειά σας;

«Αν εννοείς, για το αν ο κόσμος μας βλέπει καχύποπτα, επειδή είμαστε όλη την ώρα στους δρόμους, θα σου πω σίγουρα όχι. Τουλάχιστον για εδώ, στην Πάρο. Αλλά και εμείς λαμβάνουμε όλα τα μέτρα προστασίας, μάσκες κλπ.., είτε πηγαίνουμε σε σπίτια, είτε σε υπηρεσίες και σούπερ- μάρκετ».

Αισθάνεστε ασφαλείς;

«Φυσικά και δεν αισθανόμαστε ασφαλείς. Ενώ σου λένε, ότι πρέπει να κρατάς απόσταση δύο μέτρα σε τράπεζες και σούπερ-μάρκετ, εμείς είμαστε συνέχεια στο πάρε δώσε τα χέρια με τους πελάτες για τους καφέδες. Οπότε όχι, σε σχέση και με άλλα επαγγέλματα αισθανόμαστε πιο ανασφαλείς».

Τελειώνοντας κάτι που θα θέλατε να προσθέσετε που δε σας ρωτήσαμε

«Θα ήθελα να τονίσω για την επικινδυνότητα στους δρόμους εδώ στην Πάρο. Δυστυχώς δεν υπάρχει οδική συμπεριφορά. Τις πρώτες δύο εβδομάδες στη δουλειά με χτύπησαν δύο φορές. Καλό θα είναι μην γίνονται «μαγκιές» στους δρόμους».

Γιώργος Κοντός

Η Φωνή της Πάρου χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. 
Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.