Επόμενος στόχος το ειδικό δημοτικό σχολείο

Πάρος

Στα εγκαίνια του ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ Πάρου, που πραγματοποιήθηκαν, στις 1 Ιουνίου, η περιφερειακή διευθύντρια, Μαρκέλλα Παραμυθιώτη, έθεσε μια ωραία πρόκληση για τον δήμαρχο, Μάρκο Κωβαίο και το δημοτικό συμβουλίου Πάρου.

Την εύρεση κατάλληλου κτιρίου για τη δημιουργία του ειδικού δημοτικού σχολείου, έτσι, ώστε, τα παιδιά να έχουν από την πρώτη σχολική ηλικία την κατάλληλη βοήθεια και προσοχή που θα απαιτείται. Ταυτόχρονα, να μπορεί να υπάρχει η σωστή συνέχεια και σύνδεση με το ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.

eneegyl 3

Κατά το χαιρετισμό της, η κα Παραμυθιώτου, ανάφερε για το συγκεκριμένο θέμα: «[…] Στην Πάρο σήμερα, τα εγκαίνια του ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ είναι μια μέρα πολύ σημαντική(…). Κύριε δήμαρχε, μετά την ίδρυση του ειδικού σχολείου, υπάρχει ένας επόμενος στόχος. Ο στόχος αυτός είναι η ίδρυση ενός ειδικού δημοτικού σχολείου. Όπου θα πρέπει να συνεργαστούμε οι υπηρεσίες της εκπαίδευσης και εσείς, ώστε να βρεθεί ο κατάλληλος χώρος. Εμείς προσπαθούμε να έχουμε τις προϋποθέσει και τις γνωματεύσεις. Γιατί πρέπει να υπάρχει συνέχεια και σύνδεση με το ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ. Λ και να στηριχτούν τα παιδιά από την πρώτη σχολική ηλικία».

Νωρίτερα, τον δικό του χαιρετισμό για τα εγκαίνια του σχολείου, έκανε ο κ. Φραγκίσκος Κεφάλας, διευθυντής του ενιαίου ειδικού επαγγελματικού γυμνάσιου λυκείου Πάρου, ο οποίος δήλωσε:

«Η φετινή σχολική χρονιά που ολοκληρώνεται σε λίγες μέρες με τις ιδιαίτερες συνθήκες που διαμορφώθηκαν λόγω της πανδημίας, ήταν ιδιαίτερα απαιτητικοί για την εκπαιδευτική κοινότητα και για ολόκληρη την κοινωνία. Για το εκπαιδευτικό σύστημα του νησιού ωστόσο, θα καταγραφεί και ως μια χρονιά που επιτεύχθηκε ένας σημαντικός στόχος.

Η λειτουργία του πρώτου ειδικού σχολείου αγωγής που σήμερα εγκαινιάζουμε. Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι, είναι το σύνθημα του σχολείου μας. Όλοι διαφορετικοί από τη φύση μας και από τη στιγμή που γεννιόμαστε. Όλοι ίσοι σε ένα δημοκρατικό σχολείο και σε μια δημοκρατική κοινωνία. Η υλοποίηση όμως αυτής της φράσης είναι ένα δύσκολο επίτευγμα. Πόσο μάλλον για τις περιπτώσεις των παιδιών με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες. Η συνεκπαίδευση, η εκπαίδευση δηλαδή όλων των παιδιών, στο ίδιο σχολικό πλαίσιο, αποτελεί ένα ζητούμενο αναγνωρισμένο από την πολιτεία. Όμως οι παρούσες συνθήκες στα σχολεία ειδικής αγωγής, καθιστούν τη συνεκπαίδευση δύσκολα εφαρμόσιμη. Το ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ είναι ένα σχολικό πλαίσιο, που εστιάζει στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε παιδιού, έχοντας έναν πολύ σημαντικό στόχο. Να καλλιεργήσει και να αναπτύξει τις γνώσεις και τις δεξιότητες των μαθητών προετοιμάζοντάς τους να ενταχθούν στην κοινωνία, καταλαμβάνοντας τις θέσεις που δικαιωματικά τους ανήκουν.

Για είναι εφικτή όμως η ένταξή τους πρέπει όλοι εμείς, οι υπεύθυνοι, για τη λειτουργία του σχολείου, οφείλουμε να δημιουργήσουμε ένα πλαίσιο ανοιχτό. Έναν οργανισμό που θα αλληλοεπιδρά με την υπόλοιπη εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και την τοπική κοινωνία. Έναν οργανισμό που θα διδάσκεται, αλλά και θα διδάσκει. Ένα βασικό κριτήριο για τον χαρακτηρισμό του πολιτιστικού επιπέδου μια κοινωνίας, είναι η βοήθεια και η στήριξη που παρέχει σε όλους που την έχουν περισσότερη ανάγκη. Η παρουσία όλων σας σήμερα εδώ, αλλά και η συλλογική προσπάθεια, τόσο για τη δημιουργία του σχολείου, όσο και για την λειτουργία του, δείχνει ότι παρά τις μεγάλες αλλαγές, που έχουν συμβεί τόσο σε τοπικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο, η κοινωνία μας έχει βαθιά ριζωμένες αξίες. Αξίες που θα πρέπει να διατηρήσουμε και να αναπτύξουμε για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τις διαρκώς αυξανόμενες προκλήσεις. Μόνο τότε θα είμαστε σε θέση να παραδώσουμε στις επόμενες γενιές, μια κοινωνία για την οποία θα είμαστε περήφανοι.

Από τις 17 Σεπτέμβρη, ημέρα που μετά από 30 χρόνια, ξαναχτύπησε, το κουδούνι στο κτίριο αυτό, το πρώην δημοτικό σχολείο Καμαρών, η βοήθεια που είχαμε ήταν σημαντική σε όλα επίπεδα. Το υπουργείο Παιδείας, μέσω της περιφερειακής διεύθυνσης νοτίου αιγαίου και της διεύθυνσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Κυκλάδων, προχώρησε στη στελέχωση του σχολείου μας. Ο δήμος σε όλα τα επίπεδα. Ο δήμαρχος, οι αντιδήμαρχοι, ο πρόεδρος της σχολικής επιτροπής, οι υπηρεσίες και οι εργαζόμενοι, ήταν πάντα δίπλα μας, βοηθώντας να διαμορφώσουμε τις συνθήκες, ώστε να προσαρμοστεί το κτίριο στις ανάγκες του. Στην προσπάθειά μας να εξοπλιστούμε όσο το δυνατόν γρηγορότερα, βοήθησε σημαντικά η δημοτική κοινότητα Πάρου, που σε συνεργασία με την ΚΔΕΠΑΠ, διέθεσε ένα σημαντικό πόσο για τεχνολογικό εξοπλισμό, ενώ και απλοί πολίτες προσφέρθηκαν να βοηθήσουν όσο μπορούσε ο καθένας. Αναζητήσαμε χορηγίες και με τη βοήθεια, του ιδρύματος Αθανασίου και Μαρίνας Μαρτίνου, εξοπλίσαμε ένα μικρό αλλά πλήρες εργαστήριο φυσικών επιστημών.

Κρίνουμε σημαντικό να αναφερθούμε σε δύο ανθρώπους που στην αρχή της σχολικής χρονιάς, είχαν καταλυτικό ρόλο στην έναρξη της λειτουργίας του σχολείου. Τον προϊστάμενο του τμήματος εκπαιδευτικών θεμάτων, κ. Ζερβό, που ανέλαβε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, από την πλευρά της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και στον διευθυντή του γυμνασίου Πάρου, κ. Δρόσο, που ανέλαβε στην αρχή τον ρόλο του διευθυντή, παρ’ όλο που έχει στην ευθύνη του, το μεγαλύτερο και το πιο απαιτητικό σχολείο του νησιού. Σας ευχαριστούμε όλους για την τιμή που μας κάνατε να βρίσκεστε στα σημερινά εγκαίνια, καθώς, για τη συνεργασία και την πολύτιμή συνεισφοράς σας στη λειτουργία του σχολείου μας. Ωστόσο, σήμερα, δε βάζουμε τελεία. Χρειάζονται πολλά ακόμα να γίνουν τα επόμενα χρόνια. Είμαστε όμως πλέον σίγουροι, ότι με τη συνδρομή όλων, θα καταφέρουμε να δημιουργήσουμε μια σχολική μονάδα, σημείο αναφοράς, στην εκπαιδευτική κοινότητα του νησιού. Κλείνοντας θα ήθελα να ευχαριστήσω τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς μας για την καλή διάθεση και τη συνεργασία. Καταφέραμε να περάσουμε και να ολοκληρώσουμε ευχάριστα και εποικοδομητικά τη φετινή σχολική χρονιά».

eneegyl 2

Να θυμίσουμε, στα εγκαίνια βρέθηκαν μεταξύ πολλών άλλων, ο Μητροπολίτης Παροναξίας, Καλλίνικος, η υφυπουργός παιδείας και θρησκευμάτων, Ζέτα Μακρή, ο έπαρχος, Κώστας Μπιζάς, ο δήμαρχος, Μάρκος Κωβαίος, ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Πάρου, Κώστας Ροκονίδας και φορείς της εκπαίδευσης.

Η Φωνή της Πάρου χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. 
Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.