H ΔΗΜ.Τ.Ο. Ν.Δ.  ΠΑΡΟΥ – ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ για τις συμπτύξεις τμημάτων

Πάρος

Η ΔΗΜ.Τ.Ο. Ν.Δ.  ΠΑΡΟΥ – ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ με την παρακάτω επιστολή της  προς κ.κ. Βουλευτές ΝΔ Κυκλάδων: Βρούτση Ιωάννη, Μονογυιού Αικατερίνη ,Φόρτωμα Φίλιππο, παρεμβαίνει στο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με την απόφαση του υπουργείου Παιδείας για την σύμπτυξη τμημάτων.

Η επιστολή έχει ως ακολούθως:

"ΘΕΜΑ: «Θέματα Λειτουργίας Σχολείων ΠΑΡΟΥ»

Αξιότιμοι κύριοι Βουλευτές,

Με αφορμή την εντολή της προϊσταμένης αρχής για σύμπτυξη τμημάτων στα σχολεία του νησιού μας, θα ήθελα να σας εκθέσω τις παρατηρήσεις καθώς και τις σκέψεις μου ως Πρόεδρος ΔΗΜ.Τ.Ο. Πάρου Αντιπάρου κι ως Διευθύντρια του Γενικού Λυκείου Πάρου και να ζητήσω την άμεση παρέμβασή σας προκειμένου να επιλυθεί το πρόβλημα που δημιουργήθηκε.

Στην Παροικιά, πρωτεύουσα της Πάρου λειτουργούν τα τρία μεγαλύτερα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των νήσων Πάρου - Αντιπάρου, κι από τα μεγαλύτερα στο νομό Κυκλάδων (Μαθητικό δυναμικό Γυμνασίου Πάρου: 312, ΓΕ.Λ. Πάρου: 212, ΕΠΑ.Λ. Πάρου: 231)· αυτά τα τρία σχολεία τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζουν αρκετά προβλήματα λόγω της αύξησης του μαθητικού δυναμικού που είναι δυσανάλογη των κτηριακών προδιαγραφών τους (εμβαδόν αιθουσών, έλλειψη αιθουσών, με αποτέλεσμα το Γυμνάσιο Πάρου να έχει 6 λυόμενες αίθουσες για να μπορεί να ανταποκριθεί στο μαθητικό δυναμικό).

Με το άνοιγμα των σχολείων και το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς καθώς είδαμε στα σχολεία μας να καταφτάνουν νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί αναθαρρήσαμε ότι η φετινή χρονιά θα έχει μια ελπιδοφόρα εξέλιξη. Δυστυχώς οι εξελίξεις των επόμενων ημερών μας γέννησαν απογοήτευση, ειδικά μετά την εντολή της προϊσταμένης αρχής να προβούμε σε συμπτύξεις τμημάτων, συγχωνεύσεις μαθημάτων για να εξοικονομήσουμε εκπαιδευτικό δυναμικό, κι όλα αυτά με ένα απλό ηλεκτρονικό μήνυμα.

Πιο συγκεκριμένα, σας παραθέτω με στοιχεία:

α) ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΡΟΥ, στην Α’ Γυμνασίου είναι εγγεγραμμένοι επίσημα (my school) 104 μαθητές και φοιτά επίσης ένας μαθητής αλλοδαπός ο οποίος αναμένει τη σφραγίδα της Χάγης για να επικυρωθεί επισήμως η εγγραφή του. Μέχρι και σήμερα η Α’ Γυμνασίου είναι χωρισμένη σε 5 τμήματα με ρητή εντολή από τη Δ.Δ.Ε. Κυκλάδων να προβεί ο Διευθυντής του σχολείου σε σύντμηση (4Χ26 κι ο μαθητής του οποίου εκκρεμούν τα χαρτιά ή όποιος μαθητής νέος έρθει να σταλεί αλλού π.χ. στο Γυμνάσιο Νάουσας, 12 χιλιόμετρα απόσταση).

β) ΕΠΑ.Λ. ΠΑΡΟΥ έχει ζητηθεί από τον Διευθυντή να προβεί σε σύντμηση τμημάτων μέχρι αύριο 15 Οκτωβρίου, δεδομένου ότι διαπιστώθηκε κατόπιν ελέγχου του ΠΣ MySchool από το ΥΠΑΙΘ η δημιουργία μεγαλύτερου αριθμού τμημάτων από αυτά που δικαιολογεί το μαθητικό δυναμικό της τάξης.

Όμως στο κτηριακό συγκρότημα του ΕΠΑ.Λ. ΠΑΡΟΥ υπάρχουν μόνο 4 (τέσσερεις) αίθουσες διδασκαλίας εμβαδού 42,00m2. Όλες οι άλλες αίθουσες διδασκαλίας έχουν εμβαδόν 28,60m2 και είναι πρακτικά αδύνατον, ακόμα και σε φυσιολογικές συνθήκες =πόσο μάλλον σε συνθήκες πανδημίας- να φιλοξενήσουν παραπάνω από 18 (δεκαοκτώ) μαθητές, και αυτούς σε πολύ πυκνή διάταξη.

Επιπλέον, σε όλα τα τμήματα της Α’ τάξης είναι παρόντες 2 (δύο) εκπαιδευτικοί τις ώρες των Μαθηματικών και των Νέων Ελληνικών λόγω του προγράμματος ΜΝΑΕ (ένας είδος ενισχυτικής διδασκαλίας που γίνεται μόνο στα ΕΠΑ.Λ.). Το ίδιο συμβαίνει, για λιγότερες ώρες, και για τμήματα της Β’ τάξης. Ως εκ τούτου, η Διεύθυνση του σχολείου αδυνατεί αντικειμενικά να προβεί σε σύμπτυξη των 12 τμημάτων σε 9 όπως τους έχει ζητηθεί να πράξουν, αφού αυτό θα είχε ως συνέπεια την παραβίαση των πρωτοκόλλων ασφαλούς λειτουργίας, τουλάχιστον σε 5 από τα 9 τμήματα.

Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί ότι στο ΕΠΑ.Λ. Πάρου φοιτούν πολλοί μαθητές με διεγνωσμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και προς το παρόν, δεν υπάρχει κανένας εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής να στελεχώσει τα Τμήματα Ένταξης -ούτε καν- για τους δύο μαθητές της Γ’ τάξης που στερούνται της υποχρεωτικά παρεχόμενης, σύμφωνα με τη γνωμάτευσή τους μέχρι την περασμένη σχολική χρονιά, Παράλληλης Στήριξης.

γ) Γενικό Λύκειο Πάρου: Η Φυσική Γενικής Παιδείας Β’ Λυκείου διδάσκεται από μία ώρα αντί για δύο και στα τρία τμήματα της Β’ τάξης, ένεκα της έλλειψης εκπαιδευτικού ΠΕ04. Επίσης οι μαθητές της Β’ τάξης των θετικών επιστημών είναι 50 και χωρίζονται σε δύο τμήματα (αντί σε 3, ο νόμος προβλέπει ότι χωρίζονται στους 51 μαθητές) με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται τόσο η μαθησιακή διαδικασία αλλά και η ασφαλής συνύπαρξη των μαθητών λόγω covid. Πρόκειται για μια προσωρινή λύση η οποία όμως δημιουργεί ανισότητες ανάμεσα σε μαθητές στο ίδιο νησί και μειώνει περαιτέρω τις ευκαιρίες μάθησης που η νησιωτικότητα τους στερεί ούτως ή άλλως.

Τέλος από την προηγούμενη εβδομάδα φιλόλογος (με ωράριο 23 ώρες) που υπηρετεί στο ΓΕ.Λ. Πάρου έχει λάβει άδεια κύησης με αποτέλεσμα οι μαθητές να χάνουν μαθήματα και να υστερούν στη μαθησιακή διαδικασία. Από την πλευρά μου, άμεσα καλύπτω τις 6 ώρες των Νέων Ελληνικών της Γ’ Λυκείου (πανελλαδικό μάθημα), πέραν του ωραρίου μου.

Στην τοπική κοινωνία επικρατεί αναστάτωση και αναβρασμός στους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς. Μοιάζει αντιπαιδαγωγικό αλλά και πρωτόγνωρο οι μαθητές, που έχουν ξεκινήσει τα μαθήματά τους, εδώ κι ένα μήνα, να υποχρεωθούν ν’ αλλάξουν εκπαιδευτικό και τμήμα με δυσχερέστερες συνθήκες (μεγαλύτερος αριθμός μαθητών ανά τμήμα, λιγότερη υγειονομική ασφάλεια).

Ως εκπαιδευτικός που υπηρετώ εδώ και πάρα πολλά χρόνια σε νησί μπορώ ανεπιφύλακτα να σας βεβαιώσω ότι οι συνθήκες που βιώνουμε και εμείς οι εκπαιδευτικοί αλλά κυρίως οι μαθητές μας αντιβαίνουν στο πνεύμα ισότητας που πρέπει να διαπνέει την εκπαίδευση καθώς και τις ίσες ευκαιρίες μάθησης. Είναι τραγικό να γυρνάμε 50 χρόνια πίσω όπου οι μαθητές στοιβάζονταν στις αίθουσες. Σήμερα όμως υπάρχει μια ειδοποιός διαφορά: ο covid και τα υγειονομικά πρωτόκολλα που υπαγορεύουν συγκεκριμένες συνθήκες ασφαλούς διεξαγωγής των μαθημάτων (αποστάσεις κλπ). Πως όμως να υπάρξουν αποστάσεις αφού οι προδιαγραφές των αιθουσών είναι για 18-20 μαθητές κι εμείς για να εξοικονομήσουμε ανθρώπινους πόρους δηλαδή εκπαιδευτικούς πρέπει να στριμώξουμε 25 και 26 μαθητές; Πως διασφαλίζουμε την υγεία των παιδιών μας;

Γνωρίζοντας την ευαισθησία σας σε παρόμοια θέματα σας κάνω έκκληση να ανταποκριθείτε στο αίτημά μας, να μη γίνουν συντμήσεις τμημάτων σε νησιωτικές περιοχές όπως η δική μας και να προβείτε σε εκείνες τις ενέργειες που θα διασφαλίσουν την απρόσκοπτη μαθησιακή διαδικασία στα νησιά μας, με την κάλυψη των κενών στους αντίστοιχους κλάδους.

Τέλος θα ήθελα καθώς πλησιάζουμε στην ημέρα διεξαγωγής των εσωκομματικών εκλογών και καθώς δεν θα είμαι πλέον (μετά τις εκλογές), Πρόεδρος της ΔΗΜ.ΤΟ. να σας ευχαριστήσω για τη μέχρι τώρα συνεργασία μας, να σας ευχηθώ υγεία και προσωπική επιτυχία και να σας ζητήσω να είστε πιο κοντά στα νησιά μας (Πάρο και Αντίπαρο), καθώς πρόκειται για δύο νησιά με ισχυρή έως τώρα Νέα Δημοκρατία.

Με εγκάρδιους χαιρετισμούς και ειλικρινή εκτίμηση                                                                                Πάρος, 14 Οκτωβρίου 2021

Η πρόεδρος της ΔΗΜ.Τ.Ο. Πάρου Αντιπάρου

Ιφιγένεια Χατζηγεωργίου"

Η Φωνή της Πάρου χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. 
Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.