Τουριστική προβολή | Του Δ.Μ.Μ.

Απόψεις

Στον 21ο αιώνα είναι σαφές ότι το κομμάτι του τουρισμού στην παγκόσμια πίτα της οικονομίας είναι μεγάλο.

Υπάρχουν κράτη και περιοχές που στηρίζουν παγκόσμια την οικονομία τους στον τουρισμό. Εκατοντάδες νοικοκυριά και επιχειρήσεις στην Πάρο εξαρτώνται οικονομικά από τον τουρισμό. Προφανώς και δεν υπάρχει επάγγελμα στο νησί που δεν έχει σχέση με αυτόν. Εκπαιδευτικός μήπως; Μα αν δεν υπήρχε ο τουρισμός στο νησί, ποιος πιστεύει ότι θα είχαμε τόσα σχολεία και θα υπάρχει ανάγκη και για δημιουργία νέων. Υπάλληλος του ευρύτερου δημόσιου τομέα; Τα ίδια και εδώ. Ακόμα και ο αγροτο/κτηνοτροφικός τομέας ή των αλιέων έχει σχέση με τον τουρισμό. Ακόμα και η δική μου εργασία έχει σχέση με τον τουρισμό. Δίχως αυτόν δεν έχεις διαφήμιση.

Στο νησί μας, οι άνθρωποι που έχουν άμεση σχέση με τον τουριστικό κλάδο έχουν στην πλειοψηφία τους συντεχνιακά όργανα. Και φυσικά, οι ενέργειες που θα κάνουν οι σύλλογοι ιδιοκτητών καταλυμάτων ή καφε/εστιατόρων κλπ είναι δικό τους θέμα. Δηλαδή, πώς θα προωθήσουν το προϊόν τους, πώς θα διαφημιστούν κλπ. Την ίδια στιγμή όμως που αποδεδειγμένα άνθρωποι, που εμπλέκονται άμεσα με τον τουρισμό και έχουν πρωτοποριακές ιδέες για τις προωθητικές ενέργειες τους, έχω την άποψη ότι δεν πολύ-ασχολούνται με τις όποιες ενέργειες κάνει η δημοτική Αρχή. Και εξηγώ. Πριν λίγες ημέρες η δημοτική Αρχή δημοσιοποίησε ένα δελτίο Τύπου σχετικά με την άφιξη και φιλοξενία travel bloggers στο νησί μας. Επίσης, φέτος τον χειμώνα –ουσιαστικά μετά από δύο έτη λόγω πανδημίας- αναμένεται ο δήμος μας να λάβει μέρος σε εκθέσεις τουρισμού. Όλα αυτά μπορούν να μοιάζουν παλαιομοδίτικα (και είναι), αλλά είναι κάτι που γίνεται, έστω και με τον ίδιο τρόπο που γινόταν προ δεκαετιών.

Στο πρώτο φύλλο της εφημερίδας μας το 1945 η «Φωνή της Πάρου» έγραφε στο πρωτοσέλιδό της για τον τουρισμό, έχοντας μία πανοραμική εντυπωσιακή εναέρια φωτογραφία για την εποχή, με την Παροικιά και την Εκατονταπυλιανή. Το θέμα μάλιστα είχε ως τίτλο: «Ο τουρισμός εν Πάρω». Το 1945 αυτό ίσως ήταν αρκετό. Όσο αρκετό ήταν τη δεκαετία του 1960 να υπάρχει μία μεγάλη και αξιοπρεπής φωτογραφία (με χρώμα), σε κεντρικό πρακτορείο των Αθηνών με την ομορφιά της Πάρου. Τη δεκαετία του ’80 –που έγινε το μεγάλο «μπαμ» με το νησί μας- αρκούσε να διαφημίσεις τον τόπο και με μερικά φιλμάκια που έκαναν τα κρατικά κανάλια ως ένθετα στις ειδήσεις τους. Μετά, τον 21ο αιώνα, η προώθηση έγινε και γι’ άλλα πράγματα (γευσιγνωσία, θρησκευτικός τουρισμός κλπ).

Οδεύοντας προς το 2022 μήπως πρέπει να δούμε το θέμα της τουριστικής προώθησης πιο σοβαρά και όχι να ομιλούμε για πράγματα που γίνονταν όπως επί παλαιοτέρων εποχών;

Δ.Μ.Μ.

Η Φωνή της Πάρου χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. 
Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.