MY DATA Υποχρεωτικά από 1/11/2021 για επιχειρήσεις και επαγγελματίες τα ηλεκτρονικά βιβλία

Οικονομία

Υποχρεωτικά για όλους, επιχειρήσεις, ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους, είναι από σήμερα 1η Νοέμβρη τα ηλεκτρονικά βιβλία, μια ακόμη κίνηση στην κατεύθυνση της συγκέντρωσης όλων των οικονομικών -και μη- δεδομένων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην διάθεση του κράτους.

Στο εξής, μέσω της πλατφόρμας myDATA εκατοντάδες χιλιάδες υπόχρεοι θα πρέπει να διαβιβάζουν τα τιμολόγια τους στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, πολλαπλασιάζοντας έτσι τον όγκο εργασίας για τους ελεύθερους επαγγελματίες λογιστές, αυξάνοντας το κόστος και των υπόχρεων στην τήρηση βιβλίων, κυρίως των ατομικών και πολύ μικρών επιχειρήσεων, την ίδια στιγμή που ενισχύει τις μεγάλες εταιρείες του χώρου.

Να σημειωθεί ότι ήδη από την 1η Οκτώβρη, αυτό ήδη συμβαίνει για τις επιχειρήσεις με διπλογραφικά βιβλία και τζίρο άνω των 50.000 ευρώ καθώς και για επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με απλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 100.000 ευρώ.

Για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις πολύ μικρές επιχειρήσεις, η ΑΑΔΕ ενεργοποίησε την εφαρμογή timologio της ΑΑΔΕ, για την ψηφιακή έκδοση παραστατικών με ταυτόχρονη διαβίβαση στο myDATA, εξασφαλίζοντας έτσι τον ασφυκτικό έλεγχο των μικρών επιχειρήσεων, αλλά και την καταγραφή του οικονομικού τους προφίλ, διευκολύνοντας κάθε είδους επεξεργασία και έλεγχο από Εφορία και Τράπεζες. 

Πριν την υποχρεωτική διαβίβαση των τιμολογίων εσόδων στην πλατφόρμα myDATA οι επαγγελματίες θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:

  • Στην πλατφόρμα myDATA διαβιβάζονται υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων.
  • Τα παραστατικά εσόδων που έχουν εκδοθεί από την 1η Ιανουαρίου 2021 έως την 1η Οκτωβρίου 2021 ή την 1η Νοεμβρίου 2021 διαβιβάζονται στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ έως και την 31 Μαρτίου 2022.
  • Για το έτος 2021 δεν προβλέπονται πρόστιμα και κυρώσεις σε περίπτωση μη διαβίβασης των στοιχείων.
  • Μέχρι το τέλος του έτους το υπουργείο Οικονομικών αναμένεται να καταθέσει στη Βουλή νομοθετική διάταξη που θα ορίζει τα πρόστιμα που θα επιβάλλονται σε περίπτωση μη τήρησης του νόμου.
  • Για τη διαβίβαση των παραστατικών μπορεί να γίνει δωρεάν χρήση της εφαρμογής «timologio» για την τήρηση ηλεκτρονικών βιβλίων από τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις μικρές επιχειρήσεις, που δεν διαθέτουν μηχανογραφικό σύστημα έκδοσης και διαβίβασης παραστατικών στο myDATA ή το σύστημά τους δεν καλύπτει τις καθημερινές τους ανάγκες.
  • Μέσω της εφαρμογής «timologio» ακολουθώντας ορισμένα απλά βήματα, οι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις μπορούν να διαμορφώσουν το προφίλ τους, να συνθέσουν το πελατολόγιό τους, να οργανώσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που τιμολογούν και να εκδώσουν και να αποθηκεύσουν σε μορφή pdf τα κάθε είδους παραστατικά της (τιμολόγια, αποδείξεις κ.λπ.).
  • Με την έκδοση των παραστατικών μέσα από το «timologio», η εφαρμογή αποστέλλει ταυτόχρονα και αυτόματα τη σύνοψη κάθε συναλλαγής στο myDATA (έσοδα) του επαγγελματία και στο myDATA της επιχείρησης - πελάτη (έξοδα).
  • Ο επαγγελματίας είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για την αλήθεια και ακρίβεια των εκδιδόμενων παραστατικών.
  • Η εφαρμογή timologio.gr δεν αποστέλλει τα εκδιδόμενα παραστατικά στον λήπτη τους.
  • Η αποστολή τους παραμένει ευθύνη του χρήστη της εφαρμογής.

(Με πληροφορίες από: ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Η Φωνή της Πάρου χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. 
Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.