Αναβάθμιση ασφαλτοστρώσεων

Οικονομία

Με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση του οδικού δικτύου με ασφαλτοστρώσεις σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα, ξεκινάει μια νέα δραστηριότητα από δύο νέους επιχειρηματίες της οικογένειας Δαβερώνα. Η «Φωνή της Πάρου», συνομίλησε με τον κ. Γιάννη Δαβερώνα, που έχει την ευθύνη γι’ αυτό το εγχείρημα.

 

Μια νέα επαγγελματική δραστηριότητα για το νησί μας. Πώς το αποφασίσετε, ποιος είναι ο στόχος σας;

Γ.Δ.: «Στόχος μας όλα αυτά τα χρόνια που επιχειρούμε στο νησί μας, είναι η συνεχόμενη ανάπτυξη και διεύρυνση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων μας, να έχουν όχι μόνο την προσωπική επιτυχία, αλλά και την αύξηση του ΑΕΠ της Πάρου, μέσω της αύξησης της ανταγωνιστικότητάς και την αναβάθμιση των ποιοτικών χαρακτηριστικών των παραγόμενων προϊόντων και υπηρεσιών που παρέχουμε στην εγχώρια αλλά και την τουριστική αγορά.

Επιχειρηματικά αδράξαμε την ευκαιρία να εντάξουμε τον κλάδο της ποιοτικής ασφαλτόστρωσής με βάση τα ευρωπαϊκά στάνταρ στις επιχειρηματικές μας δραστηριότητες, δραστηριότητα που δεν υπήρχε στο νησί μας. Η αναβαθμισμένη ποιότητα της ασφάλτου έρχεται να καλύψει τις ανάγκες του νησιού μας για δημιουργία καλύτερων, ασφαλέστερων και σύμφωνα με τα πρότυπα και τις προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Ένωσης δρόμων. Η ποιοτική αναβάθμιση του οδικού δικτύου του νησιού μας κρίνεται πλέον επιτακτική, σαν μία από τις κρίσιμες υποδομές του νησιού μας και αυτό θεωρούμε ότι θα βοηθήσει στην εικόνα της Πάρου στην αγορά του τουρισμού».

Οι αδειοδοτήσεις

Προφανώς για την έναρξη θα χρειάστηκαν μια σειρά αδειοδοτήσεων. Πώς τα πήγατε με τη γραφειοκρατία; Είστε σήμερα έτοιμοι για την έναρξη λειτουργίας;

Γ.Δ.: «Βεβαίως και χρειάστηκαν κάποιες πολύ σοβαρές αδειοδοτήσεις. Η δραστηριότητα ανήκει στην κατηγορία Α2 και ως εκ τούτου απαιτείται η υποβολή μελέτης περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων που υποβλήθηκε στη διεύθυνση περιβάλλοντος της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου. Κατά τη διαδικασία αδειοδότησης, δεν ήρθαμε αντιμέτωποι με ιδιαίτερα προβλήματα γραφειοκρατίας διότι η αδειοδοτούσα αρχή λειτούργησε με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα. Καταθέσαμε έναν φάκελο άρτιο τεχνικά, πλήρη από δικαιολογητικά και αυτό μας βοήθησε να προχωρήσουμε τη διαδικασία με ταχείς ρυθμούς.

Όλες οι γνωμοδοτήσεις που εκδόθηκαν στο πλαίσιο εξέτασης της μελέτης ήταν για εμάς θετικές. Όλες οι υπηρεσίες είπαν «ναι» στο νέο σχέδιο της εταιρείας μας. Ακόμα, για την έναρξη λειτουργίας έχουμε υποβάλλει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στις υπηρεσίες της περιφέρειας νοτίου Αιγαίου και έχει εκδοθεί η άδεια εγκατάστασης. Έτσι, έχουμε ξεκινήσει και εμείς, την εγκατάσταση του απαραίτητου μηχανολογικού εξοπλισμού για αυτή τη δραστηριότητα και είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε την παραγωγή της μονάδας».

Οι ενστάσεις

Υπήρξαν κάποιες «ενστάσεις» για την επιλογή του σημείου που θα στηθεί η επιχείρησή σας. Πώς αποφασίσετε να εγκατασταθείτε στην περιοχή αυτή;

Γ.Δ.: «Όντως υπήρξαν ενστάσεις για την επιλογή του σημείου, γεγονός που μας προκαλεί μεγάλη έκπληξη αφού η εταιρεία μας κινήθηκε ξεκάθαρα με οικονομοτεχνικά κριτήρια. Η επιλογή της θέσης Καμπί Αγκαιριάς δεν ήταν διόλου τυχαία. Επιλέξαμε να επενδύσουμε ένα σημαντικό ποσόν για την αγορά ενός γηπέδου το οποίο βρίσκεται εντός έκτασης που επιτρέπονται τέτοιες δραστηριότητες σύμφωνα με το εγκεκριμένο στο χωροταξικό πλαίσιο της Πάρου. Δηλαδή, είναι προκαθορισμένες οι χρήσεις για τις οποίες έχουμε αδειοδοτηθεί στην συγκεκριμένη περιοχή και προφανώς επιτρέπονται.  Ως εκ τούτου, απορούμε για τον λόγο τον οποίο υπήρξαν ενστάσεις, αφού το χωροταξικό της Πάρου είναι πλέων το νομοθετημένο πλαίσιο που αφορά τις επιτρεπτές χρήσεις για οποιαδήποτε δραστηριότητα σε όλη την έκταση της Πάρου των δραστηριοτήτων της περιοχής. Τέλος πάντων, όλη αυτή η κατάσταση δημιουργεί μια παράξενη ένταση χωρίς ουσιαστικό λόγο.

Ακόμα, ακούγεται ότι κάποιοι σκέφτονται να καταφύγουν και στο Συμβούλιο της Επικρατείας, προκειμένου να ακυρώσουν την έγκριση περιβαλλοντικών όρων και τις άδειες που νομίμως έχουν εκδοθεί. Να σας υπενθυμίσω ότι στον ίδιο χώρο ήδη λειτουργεί άλλη εταιρεία με παρόμοιο (Lafarge Beton) ενώ επίσης, λειτουργεί και το λατομείο αδρανών (ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΛΟΥΚΗ ΑΕ), ακριβώς γιατί αυτές οι δραστηριότητες επιτρέπονται από το χωροταξικό σχέδιο της Πάρου. Ίσως όλη αυτή η ένταση να έχει άλλα κίνητρα ή κάποιοι να μη θέλουν την αναβαθμισμένη ασφαλτόστρωση του οδικού δικτύου της Πάρου. Εμείς συνεχίζουμε κανονικά τον προγραμματισμό μας».

Δηλαδή, έχετε θέσει το θέμα της ίδρυσης και λειτουργίας της επιχείρησης στη διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης; Ποιες παρατηρήσεις έγιναν κατά την διαδικασία αυτή;

Γ.Δ.: «Προφανώς και έχουμε θέσει το θέμα σε δημόσια διαβούλευση. Αυτή η διαδικασία είναι επιβεβλημένη από τη νομοθεσία και δεν την κάναμε εθελοντικά. Η μελέτη βρισκόταν σε κοινή θέα για τουλάχιστον 35 μέρες στον δικτυακό τόπο του υπουργείου Περιβάλλοντος, όπως προβλέπεται από την διαδικασία της δημοσιοποίησης - διαβούλευσης, και επίσης είχε δημοσιευτεί στη καθημερινή εφημερίδα «Κοινή Γνώμη» της Σύρου. Ακόμα, η σχετική ανακοίνωση για την υπό αδειοδότηση δραστηριότητα είχε αναρτηθεί και στην αντίστοιχη σελίδα της περιφέρειας νοτίου Αιγαίου. Δεν μπορεί να ισχυριστεί κανένας ότι η δραστηριότητα αυτή δεν τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση.

Κατά την περίοδο της διαβούλευσης δεν έγινε καμία απολύτως παρατήρηση ή οποιαδήποτε σχόλιο στο Ηλεκτρονικό Περιβαλλοντικό Μητρώο!».

Η ποιοτική αναβάθμιση

Από τεχνικής άποψης ποια θα είναι τα οφέλη για το νησί μας; Η παραγόμενη άσφαλτος σε τι θα διαφέρει απ’ αυτό που ξέραμε μέχρι σήμερα;

Γ.Δ.: «Όπως θα έχετε διαπιστώσει και ιδίοις όμμασι, η κατάσταση του οδοστρώματος στο μεγαλύτερο μέρος του νησιού μας δεν είναι σε καλή κατάσταση. Μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις γίνεται άκρως επικίνδυνη για τους οδηγούς. Ο λόγος αυτής της κατάστασης είναι ότι μέχρι σήμερα η διαδικασία τοποθέτησης της ασφάλτου γινόταν με τη μέθοδο της ψυχρής ασφάλτου, μια πρακτική καθόλου ενδεδειγμένη και εκτός προδιαγραφών που ορίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Από τεχνικής άποψης η παραγόμενη άσφαλτος θα παράγεται σ’ ένα αυτοματοποιημένο βιοτεχνικό συγκρότημα. Δε θα γίνεται με τυχαίες αναλογίες σ’ ένα χωράφι στη μέση του πουθενά με ανεξέλεγκτες περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Μέχρι σήμερα η άσφαλτος παραγόταν στα χωράφια και προφανώς δεν ήλεγχε κανείς την επίπτωση που είχε αυτό στο περιβάλλον. Ερχόταν ο εκάστοτε εργολάβος και έκανε μία ανάμειξη υπαίθρια με αμφίβολο αποτέλεσμα τις περισσότερες φορές στην ποιότητα του παραγόμενου ασφαλτομίγματος.

Το συγκεκριμένο ασφαλτόμιγμα που θα παράγουμε εμείς θα παράγεται με συγκεκριμένες αναλογίες, συγκεκριμένο αυτοματοποιημένο τρόπο, με όλα τα απαραίτητα πιστοποιητικά ποιότητα CE που απαιτούνται για την πώλησή της. Πιο πριν δεν γίνονταν αυτά, δεδομένου ότι δεν υπήρχε νόμιμη παραγωγή του προϊόντος. Επιπλέον, ο σύγχρονος μηχανολογικός εξοπλισμός της μονάδας διαθέτει πολύ ακριβά φίλτρα, που επιβάλλονται από τους αυστηρούς όρους αδειοδότησης και μέσω αυτών προστατεύουμε το περιβάλλον».

Οι ασφαλτοστρώσεις

Μέχρι σήμερα ξέραμε ότι μόνο το καλοκαίρι μπορείτε να στρώνετε τους δρόμους; Το καλοκαίρι όμως η κυκλοφορία επιβαρύνετε πάρα πολύ από τους επισκέπτες του νησιού. Τώρα αλλάζει κάτι; Πώς θα αντιμετωπιστεί αυτό το θέμα;

Γ.Δ.: «Όπως αναφέρθηκα και προηγουμένως, με τη διαδικασία τοποθέτησης της ζεστής ασφάλτου πλέον, έχουμε τη δυνατότητα τεχνικά να πραγματοποιούμε ασφαλτοστρώσεις και τους χειμερινούς μήνες. Ο μεγαλύτερος όγκος των εργασιών, 80% με 90%, θα πραγματοποιείται τον χειμώνα, γεγονός που δε θα δημιουργεί προβλήματα την τουριστική περίοδο περίοδο που είναι επιβαρυμένο το οδικό δίκτυο».

Στην Παροικιά, μετά τα έργα της ΔΕΥΑΠ, όλοι περίμεναν να δουν τον περιφερειακό δρόμο με νέο ασφαλτοτάπητα. Υπάρχει καθυστέρηση και μπήκαμε στα «δύσκολα» του καλοκαιριού. Τι προγραμματισμός υπάρχει; Πότε θα στρωθεί ο περιφερειακός;

Γ.Δ.: «Είναι αλήθεια ότι έχουμε μια καθυστέρηση λίγων ημερών για να στρώσουμε τον νέο ασφαλτοτάπητα στον περιφερειακό της Παροικιάς. Αυτό συνέβη εκτός από κάποια μικροπροβλήματα τεχνικής φύσεως στη μονάδα που στήσαμε, κυρίως από κακόβουλα δημοσιεύματα και τις αντιδράσεις που προαναφέραμε. Αναρωτιόμαστε όμως είναι κάποιοι που δεν θέλουν πέσει ο νέος ασφαλτοτάπητας;

Τέλος πάντων είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε το έργο αυτό. Τις επόμενες ημέρες θα αρχίσουμε την προεργασία που απαιτείται. Δηλαδή θα προχωρήσουμε στην ισοπεδωτικές εργασίες του υπάρχοντος οδοστρώματος (κλείσιμο λακκουβών, αντιμετώπιση ανωμαλιών του δρόμου κλπ), έτσι ώστε όταν πέσει ο νέος τάπητας να μην παρουσιαστεί κανένα πρόβλημα. Όπως προανέφερα, βασικός μας στόχος είναι η προσφορά ενός άρτιου τεχνικά τελικού προϊόντος, που θα προσδώσει στο νησί μας υψηλή προστιθέμενη αξία.

Ευχαριστούμε τη «Φωνή της Πάρου» που μας έδωσε την δυνατότητα να παρουσιάσουμε στους συμπατριώτες μας τη νέα μας επιχειρηματική δραστηριότητα».

Η Φωνή της Πάρου χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. 
Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.