Απεργία σήμερα Τρίτη σε καράβια, προβλήτες και Ζώνη

Οικονομία

Με 24ωρη απεργία και συγκέντρωση στις 10 π.μ. στον ΗΣΑΠ, την Τρίτη 25 Οκτώβρη, οι λιμενεργάτες στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων της COSCO, οι ναυτεργάτες στα καράβια του Πειραιά και τα ρυμουλκά,

 οι μεταλλεργάτες της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης σε Πέραμα και Σαλαμίνα ενώνουν τις γροθιές τους απέναντι στους επιχειρηματικούς ομίλους των εφοπλιστών, των διεθνών μεταφορικών κολοσσών, των μεγαλοεργολάβων κατασκευαστών που βγάζουν δισεκατομμύρια από τον ιδρώτα, ακόμα και το αίμα τους, και στους πολιτικούς τους εκπροσώπους, την κυβέρνηση της ΝΔ και των άλλα αστικά κόμματα.

Οι χιλιάδες εργαζόμενοι από το λιμάνι του Πειραιά, τον μεγαλύτερο κόμβο συνδυασμένων μεταφορών της χώρας και έναν από τους μεγαλύτερους της Ευρώπης θα σημάνουν το μήνυμα του αγωνιστικού ξεσηκωμού, στην πορεία προς τη μάχη της πανεργατικής, πανελλαδικής απεργίας της 9ης Νοέμβρη.

Στους δρόμους του αγώνα τούς βγάζει ο νέος γύρος επίθεσης της μεγαλοεργοδοσίας, που εκφράζεται σε καθέναν από τους παραπάνω κλάδους, με τα συνδικάτα τους να ξεκαθαρίζουν ότι δεν θα δεχτούν για να μετρούν τα κέρδη οι εμβληματικοί επενδυτές, αυτοί να δουλεύουν σε καθεστώς άγριας εκμετάλλευσης και από πάνω να αγκομαχούν για να τα βγάλουν πέρα, οι οικογένειές τους να παγώνουν από το κρύο, να μετρούν κάθε τόσο νεκρούς και σακατεμένους στους χώρους δουλειάς, να αντιμετωπίζουν την καταστολή και την ποινικοποίηση των αγώνων τους.

«Δεν θα κινηθεί γερανογέφυρα στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ»

Η ημερομηνία της 25ης Οκτώβρη δεν επιλέχθηκε τυχαία από τους λιμενεργάτες της COSCO. Την ίδια μέρα, ακριβώς πριν από έναν χρόνο, ο συνάδελφός τους Δημήτρης Δαγκλής έβρισκε φριχτό θάνατο κάτω από τις ράγες μιας από τις γερανογέφυρες, που αποδείχθηκε ακατάλληλη. Ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι για να ξεκινήσουν συσπειρωμένοι στο σωματείο τους, την ΕΝΕΔΕΠ, μεγάλες απεργιακές κινητοποιήσεις που προκάλεσαν τεράστια αλληλεγγύη και έφεραν για τους εργαζόμενους σημαντικές κατακτήσεις.

Οι εργαζόμενοι εξακολουθούν να είναι αντιμέτωποι με χίλιους κινδύνους στους χώρους δουλειάς (σάπια ρέλια σε πλοία κ.ά.) γιατί εξακολουθεί ο όμιλος να αντιμετωπίζει ως «κόστος» τη λήψη όλων των μέτρων προστασίας, αρνείται να εφαρμόσει τη ΣΣΕ σε όλους τους εργαζόμενους, οι οποίοι ακόμα δεν έχουν ενταχθεί στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα (ΒΑΕ). Την ίδια ώρα, το μονοπώλιο εξακολουθεί να καταγράφει διαρκώς κέρδη χωρίς ιστορικό προηγούμενο. Μόνο το φετινό πρώτο 6μηνο η ΣΕΠ (θυγατρική της COSCO), που διαχειρίζεται το ΣΕΜΠΟ, σημείωσε αύξηση κερδών, σε σχέση με το περσινό 6μηνο, κατά 17,9%, φτάνοντας τα 18 εκατ. ευρώ και η μητρική έκλεισε το πρώτο τρίμηνο του 2022 με κέρδη - ρεκόρ αυξημένα κατά 78,6% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα φτάνοντας τα 4,3 δισ. δολάρια.

Πέρσι, στις 25 Οκτώβρη, αναφέρει στην ανακοίνωσή του το σωματείο ΕΝΕΔΕΠ, «δώσαμε λόγο στον Δημήτρη να αγωνιστούμε» για να μη θρηνήσουν οι εργαζόμενοι στις προβλήτες άλλους νεκρούς, να ζουν τα παιδιά τους με αξιοπρέπεια και να μην κατατρώει το εισόδημά τους η ακρίβεια. «Ολοι στην απεργία στις 25 Οκτώβρη. Τιμούμε τους νεκρούς μέσα από τους αγώνες μας για μια ζωή στο μπόι που της αξίζει», καταλήγει.

Ούτε προπέλα στα βαπόρια

Από περιοδεία στα καράβια

Από περιοδεία στα καράβια

Την απεργία στα καράβια στον Πειραιά έχουν προκηρύξει τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΝΕΝ και ΠΕΑΘΕΝ, καθορίζοντας και προσυγκέντρωση στις 5.30 το πρωί στον Ηλεκτρικό (πλοία «Blue Star»).

Οι ναυτεργάτες βρίσκονται αντιμέτωποι με τον ενταφιασμό των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας τους, που προετοιμάζει η κυβέρνηση κατ' απαίτηση των εφοπλιστών, με την τροποποίηση του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου, ενώ τον δρόμο στρώνει η πλειοψηφία στην Ομοσπονδία (ΠΝΟ) που ...διαβουλεύεται. Με την τροποποίηση που ετοιμάζει η κυβέρνηση προβλέπεται ότι «η Σύμβαση ναυτολόγησης, οι όροι εργασίας και τα δικαιώματα του ναυτικού ρυθμίζονται από τη Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας (ΔΣΝΕ) MLC 2006!». Η ψήφιση αυτού του άρθρου, και σε περίπτωση μη ανανέωσης των ΣΣΕ, σημαίνει την εφαρμογή διεθνών συμβάσεων (ITF, IBF κ.ά.) που καθορίζουν τα ελάχιστα, γιατί αυτό επιτάσσει η «ανταγωνιστικότητα», δηλαδή μισθούς πείνας, υποχρεωτική 48ωρη εργασία τη βδομάδα, περικοπές σε επιδόματα, άδειες, ασφαλιστικές εισφορές.

Ταυτόχρονα, αυτό το διάστημα αρχίζει η εφαρμογή του «χειμερινού ναυτολογίου», σύμφωνα με τον νόμο 4150/2013, της τότε κυβέρνησης της ΝΔ, που διατήρησε σε πλήρη ισχύ η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και προβλέπει τη μείωση έως και 45% - 50% των πληρωμάτων στα επιβατηγά πλοία, δίνοντας «πράσινο φως» στις ναυτιλιακές εταιρείες για να πετούν κατά εκατοντάδες τους ναυτεργάτες στην ανεργία, με τραγικές συνέπειες για τις οικογένειές τους, ειδικά αυτήν την περίοδο.

Απεργούν για να γυρίζουν σώοι στα σπίτια τους

Από περιοδεία σε ναυπηγείο

Από περιοδεία σε ναυπηγείο

Για να γυρίζουν στα σπίτια τους όρθιοι και υγιείς, με το μεροκάματό τους, απεργούν οι εργαζόμενοι της Ζώνης. Όπως αναφέρεται στην κοινή ανακοίνωση του Συνδικάτου Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας Ελλάδος και του Σωματείου Κατεργασίας Ξύλου και Ναυπηγοξυλουργών της Ζώνης, που έχουν αποφασίσει την 24ωρη απεργία, «μετά από πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα και την κατακόρυφη αύξηση των ναύλων έχει αυξηθεί η δραστηριότητα στη ναυπηγική βιομηχανία. Αυτή η κατάσταση έχει ως αποτέλεσμα την εντατικοποίηση της δουλειάς, τα ατελείωτα ωράρια ώστε να τελειώνουν τα πλοία γρήγορα την επισκευή, χωρίς να λαμβάνονται πολλές φορές ούτε τα στοιχειώδη μέτρα ασφάλειας. Από την πλευρά τους, οι κυβερνήσεις έχουν αφήσει ναυτιλιακές εταιρείες και εργολάβους να ξεσαλώνουν αφού λειτουργούν ανεξέλεγκτα, έχοντας στην ουσία καταργήσει όλους τους ελεγκτικούς μηχανισμούς».

«Κανείς δεν μπορεί να κάνει ότι δεν γνωρίζει», επισημαίνουν τα Σωματεία, αφού εδώ και καιρό με κάθε τρόπο, με κινητοποιήσεις, υπομνήματα προς τα υπουργεία κ.ά. έχουν γνωστοποιήσει την κατάσταση που επικρατεί.

Αναφέρουν ως χαρακτηριστικό παράδειγμα το σοβαρό εργατικό «ατύχημα» που έγινε στο δεξαμενόπλοιο «ATHENA», όταν εργαζόμενος έκανε βουτιά 15 μέτρων από ακατάλληλη σκαλωσιά και βρέθηκε στον πάτο του αμπαριού, για να νοσηλεύεται τώρα με κατάγματα στο πόδι, αιμάτωμα στο κεφάλι «και είναι άγνωστο αν θα επανέλθει πλήρως». Επισημαίνεται δε ότι αυτό το εργατικό «ατύχημα» είναι «η συνέχεια των δεκάδων μικρών ή μεγαλύτερων ατυχημάτων που γίνονται καθημερινά σε όλη τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη» και «των δεκάδων ατυχημάτων με ακρωτηριασμούς και άλλους σοβαρούς τραυματισμούς». Απαιτούν να παρθούν άμεσα μέτρα για την προστασία της ζωής των εργαζομένων.

Η Φωνή της Πάρου χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. 
Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.