Τα παιδιά που έχουν γεννηθεί το 2021 θα μάθουν να ζουν με ακραία φαινόμενα

Περιβάλλον

Διεθνής ομάδα επιστημόνων με δημοσίευση της στην επιθεώρηση «Science» αναφέρει ότι τα παιδιά που γεννήθηκαν το 2021 θα ζήσουν σε ένα κόσμο μόνιμων ακραίων φαινομένων.

Οι ερευνητές έκαναν υπολογισμούς για κάθε γενιά από το 1960 ως το 2020 σε κάθε χώρα του πλανήτη και σε πολλά σενάρια αύξησης της θερμοκρασίας στον πλανήτη σε σχέση με αυτή που υπήρχε την προβιομηχανική περίοδο.

Οι ερευνητές αναφέρουν ότι η νέα γενιά θα ζήσει κατά μέσο όρο επτά φορές περισσότερους καύσωνες, δύο φορές περισσότερες μεγάλες πυρκαγιές και τρεις φορές περισσότερες ξηρασίες από ότι οι δύο τελευταίες γενιές. Σε ορισμένες περιοχές του πλανήτη τα παιδιά που γεννήθηκαν το 2021 θα βιώσουν στη διάρκεια της ζωής τους σε πολύ μεγαλύτερα ποσοστά τα ακραία φαινόμενα από ότι οι συνομήλικοι τους σε άλλες περιοχές.

Η μελέτη αναφέρει ότι περίπου 170 εκατ. άνθρωποι που γεννήθηκαν το 2021 και ζουν σε υποσαχάριες περιοχές θα βιώσουν στη διάρκεια της ζωής τους 50 φορές περισσότερους καύσωνες και έξι φορές περισσότερα κάποια άλλα ακραία καιρικά φαινόμενα σε σχέση με περίπου 53 εκατ. συνομηλίκους τους που ζουν στην Ευρώπη και την Κεντρική Ασία.

«Τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν ένα πολύ σοβαρό κίνδυνο για την ασφάλεια των επόμενων γενιών και αποτελούν καμπανάκι για λήψη δραστικών μέτρων για τον περιορισμό των εκπομπών βλαβερών αερίων και τη διασφάλιση του μέλλοντος των επόμενων γενιών. Η μελέτη αυτή δείχνει επίσης τις κλιματικές ανισότητες που υπάρχουν ανάμεσα στις διάφορες γενιές και τις ευθύνες που έχουν οι σήμερα οι ενήλικες που κατέχουν την εξουσία στον πλανήτη. Οι συνέπειες που θα έχουν στη ζωή των παιδιών τα ακραία καιρικά φαινόμενα θα είναι αποτέλεσμα της έλλειψης δράσης των σημερινών ενηλίκων» αναφέρει ο Τζόερι Ρότζελι, καθηγητής του Imperial College London, εκ των επικεφαλής της μελέτης.

ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr

Η Φωνή της Πάρου χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. 
Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.