Εγκαταλειμμένα τα ελληνικά αγάλματα στο βρετανικό μουσείο

Πολιτισμός - Τέχνες

Συγκεκριμένα, επτά γκαλερί ελληνικής τέχνης, συμπεριλαμβανομένης της αίθουσας με την έκθεση των γλυπτών του Παρθενώνα στο μουσείο, ήταν προγραμματισμένο να ανοίξουν ξανά στο κοινό στα τέλη Ιουλίου, μετά από επτάμηνο κλείσιμο του κορωνοϊού, λένε πηγές του μουσείου στο theartnewspaper που φέρνει το θέμα στην επικαιρότητα.

Το νερό που εισρέει στις ελληνικές γκαλερί του Βρετανικού Μουσείου, από μια οροφή που παρουσιάζει διαρροή, καθυστέρησε την επαναλειτουργία τους.

british museum 01

Νερά στην αίθουσα του Βρετανικού μουσείου με τις ελληνικές αρχαιότητες

Ωστόσο, αυτό ανατράπηκε αφού οι έντονες βροχοπτώσεις στις 25 Ιουλίου προκάλεσαν πλημμύρες στο κέντρο του Λονδίνου, αλλά και σε διαρροή νερού από την οροφή σε μία από τις ελληνικές γκαλερί του μουσείου. Εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου επιβεβαίωσε ότι «υπήρχε κάποια είσοδος νερού σε μία από τις ελληνικές γκαλερί» τον Ιούλιο, αλλά είπε ότι δεν μπορούσε να προσδιορίσει τη συγκεκριμένη γκαλερί, ούτε το πότε θα ανοίξει πάλι για το κοινό.

parthenon marbles british museum rain 01 copy

Η κακή κατάσταση των δωματίων που φιλοξενούν τους ελληνικούς και ασσυριακούς θησαυρούς του μουσείου έχει σημειωθεί πολλές φορές στο παρελθόν. Το 2018, η ελληνική τηλεόραση μετέδωσε εικόνες από το νερό που στάζει στη γκαλερί που φιλοξενεί τη ζωφόρο, γλυπτά ανάγλυφα και μετόπες που αφαιρέθηκαν από τον Παρθενώνα από τον Λόρδο Έλγιν στις αρχές του 19ου αιώνα.

Σε απάντηση, το μουσείο είχε πει ότι «κανένα από τα γλυπτά δεν έχει υποστεί ζημιά και το ζήτημα έχει αντιμετωπιστεί». Αλλά για την Ελληνίδα υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, οι εικόνες αποδείκνυαν ότι το Βρετανικό Μουσείο δεν φροντίζει τα γλυπτά του Παρθενώνα. «Η εγκατάλειψη που διακρίνεται στις εικόνες, ενισχύει το νόμιμο αίτημα της Ελλάδας για μόνιμη επιστροφή των γλυπτών στην Αθήνα και επανένωση τους με τον Παρθενώνα», είχε τονίσει τότε η Λίνα Μενδώνη.

 Τον Ιανουάριο του 2020, η εφημερίδα The Art Newspaper εντόπισε διαρροή σε μία από τις γκαλερί των Ασσυρίων κοντά στην έκθεση Γλυπτών του Παρθενώνα. Φωτογράφισε επίσης την άθλια κατάσταση της λεκιασμένης οροφής στη γκαλερί γλυπτών του Παρθενώνα. Κάτι που χρονολογείται στο 1962 όταν άνοιξε ξανά τις πόρτες για το κοινό μετά από 22 χρόνια κλεισίματος μιας και η γκαλερί είχε χτυπηθεί από γερμανική βόμβα το 1940 και παρέμεινε σε ημιεγκατάλειψη για δύο δεκαετίες. Τότε τα γλυπτά του Παρθενώνα μεταφέρθηκαν για ασφαλή φύλαξη και δεν υπέστησαν ζημιά.

ΠΗΓΗ: iefimerida.gr

Η Φωνή της Πάρου χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. 
Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.