Πρωτάθλημα ποδοσφαίρου Η ΕΠΣΚ στον κόσμο της!

> Ποδόσφαιρο

Στη δημοσιοποίηση της προκήρυξης για την αγωνιστική σεζόν 2021-2022, προχώρησε η ΕΠΣ Κυκλάδων, στο πρωτάθλημα ανδρών.

Σύμφωνα, με την προκήρυξη, οι αγώνες της νέας χρόνιας -αν όλα πάνε καλά με την πανδημία- θα ξεκινήσει στις 9-10 Οκτωβρίου.

Οι ομάδες οφείλουν να υποβάλουν την αίτηση για το φετινό πρωτάθλημα μέχρι την Παρασκευή 27 Αυγούστου. Η αίτηση θα συνοδεύεται με παράβολο 30 ευρώ. Επίσης, πρέπει να σημειωθεί ότι οι σύλλογοι οι οποίοι έχουν οφειλές προς την ΕΠΣΚ και την ΕΠΟ, και έχουν υποβάλει αίτηση για συμμετοχή, αυτές δε θα λαμβάνονται υπόψη και δε θα συμμετέχουν στο πρωτάθλημα, μέχρι να τακτοποιήσουν τις οφειλές τους.

Η διοργάνωση

Όσον αφορά τον τρόπο διεξαγωγής του φετινού πρωταθλήματος δε θα υπάρχουν αλλαγές και θα διεξαχθεί όπως και πέρσι, που δεν ολοκληρώθηκε το πρωτάθλημα. Δηλαδή, οι 18 ομάδες που θα συμμετάσχουν θα χωριστούν σε τρεις ομίλους. Ο αριθμός των ομίλων ωστόσο, θα οριστεί σύμφωνα με τα σωματεία που θα πάρουν άδεια για να αγωνιστούν. Σχετικά με τη συνέχεια του πρωταθλήματος αλλά και το πως θα βγει ο πρωταθλητής, θα γίνει νέα συμπληρωματική προκήρυξη, όταν θα έχει διευθετηθεί το θέμα με τη συμμετοχή των ομάδων.

Τα γήπεδα

Σύμφωνα με την προκήρυξη της ΕΠΣ Κυκλάδων, όλοι οι αγώνες του πρωταθλήματος θα διεξάγονται υποχρεωτικά σε γήπεδα που θα έχουν χλοοτάπητα (φυσικό ή συνθετικό), διαθέτουν τη νόμιμη άδεια λειτουργίας καθώς και τις προδιαγραφές που προβλέπονται από τους κανονισμούς. Επίσης, όλες οι ομάδες, έχουν δικαίωμα, να δηλώσουν εναλλακτική έδρα για να αγωνιστούν σε περίπτωση που δε θα μπορέσουν να χρησιμοποιήσουν τη φυσική τους έδρα.

Ακόμα, σε εξαιρετικές περιπτώσεις η διοργανώτρια αρχή μπορεί να αλλάξει αιτιολογημένα την ημέρα, ώρα ή και γήπεδο τέλεσης αγώνα ή αγώνων, υποχρεούμενη να ειδοποιήσει τους ενδιαφερόμενους τουλάχιστον 24 ώρες πριν την έναρξή του. Τα αιτήματα των ενδιαφερομένων σωματείων για αλλαγή ημέρας, ώρας ή και γηπέδου, θα πρέπει να υποβάλλονται στην αρμόδια Επιτροπή της ΕΠΣΚ τουλάχιστον τέσσερις ημέρες πριν τον αγώνα και σε καμία περίπτωση όχι αργότερα από τις 14.00 της ημέρας Τετάρτης, πλήρως αιτιολογημένα, προκειμένου η αρμόδια Επιτροπή να κρίνει το βάσιμο ή όχι του αιτήματος.

Σε περίπτωση μίσθωσης πλοίου-σκάφους, από σωματείο για την μεταφορά του προκειμένου να αγωνιστεί, θα πρέπει να ενημερώνεται η Επιτροπή πρωταθλήματος, στην οποία θα κατατίθεται επικυρωμένο αντίγραφο του συμφωνητικού, στο οποίο θα αναφέρεται ο ακριβής τρόπος μετακίνησης και οι ώρες αναχωρήσεων και αφίξεων. Η μίσθωση επιτρέπεται μόνο για διαδρομές που δεν καλύπτονται από τα επίσημα δρομολόγια. Η ενημέρωση της Επιτροπής, με το σχετικό αίτημα και η κατάθεση των δικαιολογητικών, θα πρέπει να γίνεται έως την Τετάρτη στις 14.00, διαφορετικά το αίτημα θα απορρίπτεται .

Η Επιτροπή πρωταθλήματος διατηρεί το δικαίωμα ανάλογα και με την πορεία του πρωταθλήματος, να ορίζει εμβόλιμες αγωνιστικές, στα μέσα των εβδομάδων.

Ποινές

Σε ό,τι έχει να κάνει με τις ποινές, σε περίπτωση μη καθόδου αδικαιολόγητα ομάδας σε αγώνα, εκτός των προβλεπόμενων ποινών στον ΚΑΠ και τον πειθαρχικό κώδικα, επιβάλλεται χρηματική ποινή1000 ευρώ. Το 50% αυτού του ποσού πιστώνεται, στο τέλος της περιόδου, στην αντίπαλη ομάδα, εφ’ όσον αυτή έχει κατέβει να αγωνιστεί κανονικά στον αγώνα και σε όλους τους αγώνες πρωταθλήματος και κυπέλλου και το υπόλοιπο 50% πιστώνεται στο ταμείο Αρωγής. Επιπλέον, εάν η ομάδα που δεν κατήλθε αδικαιολόγητα να αγωνιστεί, δεν ενημερώσει εγγράφως την ΕΠΣΚ, τουλάχιστον 48 ώρες πριν τον αγώνα, θα της χρεωθούν τα έξοδα διαιτησίας και 100 ευρώ, στην αντίπαλη ομάδα. Εάν η υπόχρεη ομάδα δεν τακτοποιήσει την οφειλή της, εντός δέκα ημερών δε θα ορίζονται αγώνες της, μέχρι τη συμμόρφωση της, με τις ανάλογες επιπτώσεις.

Για κλάματα…

Η ανακοίνωση του πρωταθλήματος της ΕΠΣ Κυκλάδων είναι φανερό ότι αποτελεί αντιγραφή – φωτοτυπία άλλων ερασιτεχνικών πρωταθλημάτων της χώρας και δεν έχει καμία ουσία ή προσαρμογή στο πρωτάθλημα των νησιών μας.

Όπως έχουμε ξαναγράψει στην εφημερίδα μας το πρωτάθλημα ποδοσφαίρου Κυκλάδων είναι το πιο δύσκολο της χώρας σε ό,τι αφορά τις μετακινήσεις των ομάδων. Σε κανένα άλλο Νομό της χώρας οι ερασιτέχνες παράγοντες δεν είναι αναγκασμένοι να βάζουν τόσο βαθιά το χέρι στην τσέπη για τις μετακινήσεις τους, όσο στα Κυκλαδονήσια. Στα πρωταθλήματα που γίνονται σε άλλους Νομούς της στεριανής Ελλάδος τα έξοδα όλης της χρονιάς για μετακινήσεις ανέρχονται όσο σ’ ένα ταξίδι μίας ομάδας των Κυκλάδων. Ομοίως, σε άλλα νησιωτικά πρωταθλήματα τα έξοδα είναι πολύ πιο μειωμένα από τις Κυκλάδες. Η ΕΠΣ Λέσβου π.χ. διοργανώνει πρωτάθλημα με σχεδόν όλες τις ομάδες από το νησί και δύο ακόμα από τη Λήμνο. Το ίδιο και η ΕΠΣ Σάμου, που οι ομάδες κατά βάση είναι από τη Σάμο και τρεις από Ικαρία. Τα ταξίδια των ομάδων της Ικαρίας είναι μονοήμερα. Φεύγουν πρωί, παίζουν το μεσημέρι και επιστρέφουν το απόγευμα. Τα ίδια και στην ΕΠΣ Χίου, με μόνο μία ομάδα εκτός του νησιού (Οινούσες), σε απόσταση μικρή και μονοήμερο και εδώ ταξίδι. Η μόνη ΕΠΣ που αντιμετωπίζει παρόμοια προβλήματα με τα δικά μας (αλλά σε πολύ μικρότερη κλίμακα), είναι αυτή των Δωδεκανήσων. Η διαφορά είναι ότι οι Ροδίτικες ομάδες (που είναι πολλές) παίζουν σ’ ένα Όμιλο, ενώ οι ομάδες της Κω και της Καλύμνου παίζουν σ’ έναν άλλο Όμιλο και αυτές οι ομάδες μετακινούνται από το Μαστιχάρι, με την απόσταση να διανύεται σε λιγότερο από μία ώρα. Ακόμα, δυο τρεις ομάδες που υπάρχουν σε μικρότερα νησιά της Δωδεκανήσου, παίζουν σε μικρές κατηγορίες (το πρωτάθλημα Δωδεκανήσου διεξάγεται σε τρεις κατηγορίες των επτά Ομίλων), αγωνίζονται ανάλογα με τα νησιά που είναι εγγύτερα σ’ αυτά). Πρωτάθλημα με τόσο δύσκολες μετακινήσεις όπως στις Κυκλάδες, δεν υπάρχει πουθενά αλλού στην Ελλάδα!

Τα «παλαβά» της ΕΠΣΚ

Οι ομάδες των νησιών μας για να αντιμετωπίσουν τα έξοδα των εκτός έδρας αγώνων πολλές φορές κάνουν ταξίδια με δικά τους μέσα... Δηλαδή, βρίσκουν ένα – δυο φίλους της ομάδας που έχουν κάποιο ταχύπλοο και πηγαίνουν με αυτό για να αγωνιστούν. Με αυτόν τον τρόπο το οικονομικό όφελος είναι μεγάλο.

Ας δώσουμε ένα παράδειγμα για να κατανοήσουμε το θέμα. Αγωνίζεται π.χ. μία παριανή ομάδα στη Μύκονο. Για να πας στη Μύκονο Ιανουάριο μήνα, πρέπει να πας αρχικά στη Σύρο, να κάνεις διανυκτέρευση εκεί και την επόμενη ημέρα με άλλο πλοίο να πας στη Μύκονο. Μετά τον αγώνα πρέπει γρήγορα – γρήγορα ή να γυρίσεις μέσω Σύρου ή συνήθως τις Κυριακές υπάρχει δρομολόγιο απευθείας από Μύκονο. Για ένα τέτοιο ταξίδι εκτοξεύονται τα έξοδα. Μία αποστολή 20-25 ατόμων (ποδοσφαιριστές, προπονητές, έφοροι κλπ), χρειάζονται δύο-τρία πλήρη γεύματα, διανυκτέρευση, εισιτήρια πλοίων κλπ. Όλα αυτά με τη σημείωση να μη σου τύχει αναποδιά! Δηλαδή, να έχει καθυστέρηση ένα πλοίο, μη σε πιάσει απαγορευτικό απόπλου κλπ. Από προσωπική πείρα (με την ανάμειξή μας σε ΔΣ τοπικού σωματείου), σας λέμε ότι αν σου τύχει αυτό, τελειώνει σχεδόν η χρονιά. Κι αυτό γιατί χάνονται μεροκάματα από ερασιτέχνες ποδοσφαιριστές ή μαθήματα από τους νεαρότερους που συμμετέχουν στην αποστολή. Αυτό, εκτός των εξόδων σημαίνει ότι πολύ δύσκολα βρίσκεις πρόθυμους ποδοσφαιριστές να σε ακολουθήσουν εκτός έδρας στη συνέχεια. Συν βέβαια τα έξοδα που πολλαπλασιάζονται.

Έτσι, οι ομάδες προσπαθούν να βρουν φίλους με σκάφη για να μετακινηθούν με μόνο έξοδο το καύσιμο ουσιαστικά του σκάφους.

Τι κάνει λοιπόν η «πάνσοφη» ΕΠΣ Κυκλάδων. Στην προκήρυξή της γράφει: «Σε περίπτωση μίσθωσης πλοίου-σκάφους, από σωματείο για την μεταφορά του προκειμένου να αγωνιστεί, θα πρέπει να ενημερώνεται η Επιτροπή πρωταθλήματος, στην οποία θα κατατίθεται επικυρωμένο αντίγραφο του συμφωνητικού, στο οποίο θα αναφέρεται ο ακριβής τρόπος μετακίνησης και οι ώρες αναχωρήσεων και αφίξεων. Η μίσθωση επιτρέπεται μόνο για διαδρομές που δεν καλύπτονται από τα επίσημα δρομολόγια».

Δηλαδή, η ΕΠΣΚ ζητάει από τα σωματεία να ζητήσουν από φίλους τους με σκάφος να κάνουν συμφωνητικό. Όπου συμφωνητικό σημαίνει εφορία, βιβλία κλπ. Ποιος λογικός άνθρωπος-φίλος της ομάδας θα βάλει τον εαυτό του σε τέτοια ταλαιπωρία και έξοδα. Είναι σαν να λέει η ΕΠΣΚ «τέρμα τα ταξίδια με δικά σας σκάφη». Ακόμα, το κερασάκι στην τούρτα έρχεται με την τελευταία πρόταση στην οποία η ΕΠΣΚ επιτρέπει τα ταξίδια με ιδιωτικό σκάφος, εφόσον η διαδρομή δεν καλύπτεται από επίσημο δρομολόγιο. Δηλαδή, για Μύκονο, αφού υπάρχει δρομολόγιο, να πάτε για παραμονή δύο ημερών και βρείτε τα λεφτά. Έτσι, ας μην προβληματίζει κανέναν γιατί οι μισές αγωνιστικές του πρωταθλήματος δεν γίνονται ποτέ, αφού πολλές ομάδες χωριών δεν καταβαίνουν μετά τον Ιανουάριο στους αγώνες.

Η Φωνή της Πάρου χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. 
Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.